tisdag, juni 27, 2006

Middagssällskap

Mitt tillfälliga singelliv började ganska så oväntat. Det visade sig bli en middag med man och barn i alla fall... Ännu mer oväntat var att detta skedde hemma hos Bjurhed. Även Kejt var med.

Vi käkade i alla fall en helt ljuvlig sallad som UP svängde ihop lite snabbt och till detta ett svalt rosévin(inga mängder då det ännu inte var tisdag). Vid halv 12-sliret ringde jag en taxi då jag drabbats av hybris på morgonen och i tron om att jag var en moderätt singtel råkat sätta på mig lite för höga klackar. Den slitna tvåbarnsmamman fick helt enkelt konstatera att hon får skavsår av pumps och kommer fortsättningsvis att använda ett par skinnfärgade foträtta Ecco. Med en helt slät och mjuk sula. En stadig men följsam hälkappa. Ljusbruna skosnören.

Intressant:
Taxintelefonsvararen frågade om jag skulle åka til UP:s adress(alltså rätt adress). Jag har alltid trott att den ger förslag på den adress som man beställde taxi till sist men det visade sig alltså att den har någon form av GPRS(..?)

2 Comments:

Blogger kejt said...

kan du inte filma de beiga vidundren med hälkappa och allt med din webcam och lägga ut till allmän beskådan??

tisdag, juni 27, 2006 3:05:00 em  
Blogger up said...

ja, det vore en syn att skåda. De låter helt sjukt sköna och galet snygga.

jorå sörru - igår var det familjemiddag hemma hos bjurhed. en annan stod och snodde ihop sallarja med en handen och fixade korv o makaroner till det hungriga barnet med den andra. man är ju en riktig bullmamma, va.

tisdag, juni 27, 2006 4:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home