söndag, september 24, 2006

en vecka kvar

hej hej!

bara för att det var så länge sen tänkte jag nu komma med ett litet inlägg. Sitter i Böle och bloggar. Åkte upp i torsdags (bil m Lacka) och har sedan dess spelat golf (Ångsta och Frösön) och hängt lite med ma o pa (= ätit alldeles för mycket...). Vädret har varit fint och det har varit en bra jämtlands-vistelse. Har som vanligt inte ens satt min fot i Ö-sund (annat än när jag åkt igenom stan på väg till och från golfbanan).

För den som undrar över mina flyttplaner kan jag meddela att jag den här tiden om en vecka sitter på planet till NY. Känns helt galet att det nu bara är en vecka kvar. Det har ju känts så avlägset så länge men nu är det dags att inse att det börjar bli allvar. Snart är min supersköna och superlånga semester över också. Tror att det kommer ta ett tag att vänja sig vid att börja jobba igen. Nåja, imorgon åker jag tillsammans med ma o pa till Stockholm och vi ska då hjälpas åt att röja undan i lägenheten. Det ska vara klart på onsdag, då vi flyttar in på Hotel Oden. På torsdag städas lägenheten och på fredag har köparna tillträde. Sedan blir det en sista helg i Sthlm med ma o pa innan jag som sagt lyfter mot NY kl 10.40 den 1 oktober. Jag kommer då till en tom lägenhet i NY och mitt första projekt kommer vara att gå och köpa en luftmadrass att sova på tills att den säng som jag beställt från IKEA levereras. Kommer nog kännas lite halvruttet första natten. Jag ska dessutom på söndagen försöka köpa en tv och en telefon. På tisdag har jag nämligen bokat upp installation av kabel-tv och telefon och internet. Man tar ju det viktigaste först...

Oj, oj, oj!

2 Comments:

Blogger Andrea said...

Och nu har jag bokat flyg till NY! 12 till 20 november, jippi!

Om du vill, UP så tar jag med mig en egen uppblåsbar säng, du kan få behålla den! :-)

måndag, september 25, 2006 1:44:00 em  
Blogger M said...

Och nu har öven jag bokat, 22-27! UP får pusta ut i 2 dagar ungefär...

tisdag, september 26, 2006 9:13:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home