onsdag, april 05, 2006

forever young

tänkte faktiskt precis på att det är min blogvecka och att jag borde göra ett ryck. här kommer det alltså. Har varit händelsefattigt hittills, förutom den stora dagen igår :). I måndags jobbade jag som vanligt, åt halvtrist sallad till lunch och kvällens enda aktivitet bestod av att gå till glaskrossen, vilket jag iofs var mkt nöjd med.

I går var det lite mer livat. trevliga uppvaktningar under dagen coh sen hade jag den stora turen att bli inbjuden till maria på sushi. Jättegod mat och gott vin och god öl och goda groggar gjorde att jag kom hem först vid två i natt - efter att vi hade sjungit valda delar av Chess. Är ganska seg idag och har försökt bota den lilla bakfylla som infunnit sig med det som jag alltid tycker är det bästa receptet: mat! Har småätit på kontoret före lunch och tryckte sen en rejäl portion pasta till lunch med Martin Karlsson och känner mig nu härligt rund o god.

Kan även berätta från gårdagen att jag hade den stora glädjen att vinna en av Ingrid iscensatt tävling mellan mig och Maria som handlade om vem som har längst hår. Var mucköt nöjd med priset som jag vann, som var att jag fick måla mina naglar med Ingrids glitter-nagellack. Var inte lika nöjd i morse när jag såg hur mina händer glittrade. Visade sig dessutom att glittret satt ganska hårt, så jag fick hålla på och gnugga en rejäl stund i morse innan jag var glitterfri igen.

Det har varit tomt på kändisfronten senaste dagarna, så jag har tyvärr inget spännande att komma med där.

Kan för övrigt meddela att jag har smakat den ny glassen som smakar Ahlgrens bilar och den var en besvikelse.

4 Comments:

Blogger M said...

Har skrattat kanske 150 gånger åt att UP glider in på jobbet i halv 11-tiden på förmiddagen med en hes stämma i glittriga naglar och stinker som en gammal fyllbult.

onsdag, april 05, 2006 4:01:00 em  
Blogger em said...

Ha, ha! När och hur gled du själv in på jobbet då Maria?

onsdag, april 05, 2006 5:19:00 em  
Blogger M said...

Före 9 faktiskt men å andra sidan kom inte UP in i halv 11-tiden på riktigt utan det förgyllde min dag att istället fantisera om hur hon stapplade in på alldeles för höga klackar, läppstiftet på sniskan och en halvtom pava som slinker ut handväskan. Och råkar avslöja sitt rätta jag för alla på jobbet.

Ingrid och Holger har pratat om den där glassen länge, vad var felet på glassen?

onsdag, april 05, 2006 10:33:00 em  
Blogger up said...

viker mig åt att jag hade en halvtom pava i väskan. Jag tror att det dessutom skvätte en del ur den där pavan, så när jag gick blev det ett rött spår av vinfläckar efter mig på golvet.

Jag tyckte att glassen var för söt. Det var strösslet på utsidan som skulle vara bilsmaken tror jag. Helt enkelt för söt tror jag.

torsdag, april 06, 2006 9:25:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home