fredag, mars 31, 2006

Snart dör batteriet...

För att sitta trådlöst i soffan krävs ju förstås att datorns batteri fungerar bra. På M:s dator brukade det räcka i 15 minuter... Nu har han köpt ett nytt batteri, och som alla nya ska det laddas upp och ur. Inte mindre än fem gånger! Är det nån som vet varför man måste det egentligen? Borde de inte kunna göra det på batterifabriken?

Idag sov jag mig förbi tvätttiden klockan 10. Och vaknade till snöstorm. Jag som skulle rycka upp mig och gå långpromenad i vårsolen idag. Verkar som om om det blir ännu en dag i soffan.

Det enda jag måste få gjort idag är att hämta mitt nya körkort. Äntligen slipper jag det gamla rosa jätte-körkortet! Har inte ens använt det som leg på de senaste 8 åren eftersom det inte passar i nya plånböcker. Perfekt timing dessutom eftersom mitt pressleg slutar gälla nästa månad.