tisdag, mars 28, 2006

Kändisspotting


Idag vaknade jag på rätt sida sängen, dvs ytterst. Iofs började dagen med att M slog sönder min fina stora tekopp som jag fått av Helena W för att jag vaktade deras katt. Trots detta bakslag tog jag mig iväg på yoga till lunch. Min kropp har bestämt sig för att bli 35 redan nu, jag är stel som en planka. Från och med nu ska jag aldrig sluta träna i mer än några veckor, det funkar inte att bli stel och medelålders så här tidigt.


Intog lunch (ceasarsallad) på McD och fick se en kändis, Idol-Agnes satt två bord bort och åt hamburgare. Jag stirrade nog lite väl mycket innan jag kom på vem hon var.

På jobbet slog jag av en nagel det första jag gjorde. Nu börjar jag minnas varför jag aldrig brukar iddas ha långa naglar... På höger handen har jag bara tre långa kvar och det är inte snyggt.

15 Comments:

Blogger up said...

På temat kändisspotting har jag följande att rapportera från måndagen:

Lunch - Mats Ronander och Sanna Ekman på Prinsen.

Middag - Thommy Berggren och Titiyo (inte tillsammans) på Sturehof.

tisdag, mars 28, 2006 2:51:00 em  
Blogger Andrea said...

Fan, det klår ju mig stort. Känns oxå rätt symptomatiskt för våra skilda livsstilar. Jag äter på McD och ser folklig dokusåpakändis, du äter på finlokal och ser Dramatenskådis.

tisdag, mars 28, 2006 3:27:00 em  
Blogger M said...

jag har sett den efterblivne i jägarna som på slutet blir skjuten av alla. tydligen var han även tränare i smash. på svt - en småsnubbig lunch.

tisdag, mars 28, 2006 4:50:00 em  
Blogger em said...

Jag slår er med hästlängder: Överkokt pasta med grå skinksås i skolmatsalen (var annars...). Räknas kändisbarn?

onsdag, mars 29, 2006 12:38:00 em  
Blogger Andrea said...

Om kändisbarnet är känt i sig så räknas det. Typ Amadeus.

onsdag, mars 29, 2006 12:54:00 em  
Blogger em said...

Ok

onsdag, mars 29, 2006 12:58:00 em  
Blogger up said...

Skulle du känna igen Amadeus om du såg honom på stan (utan föräldrar)?

onsdag, mars 29, 2006 4:06:00 em  
Blogger Andrea said...

Nej, absolut inte. Men em kanske vet mer än jag om sånt.

onsdag, mars 29, 2006 6:32:00 em  
Blogger Andrea said...

Han är ju ett känt barn, inte bara ett kändis barn.

onsdag, mars 29, 2006 6:33:00 em  
Blogger up said...

jag blir inte riktigt klok på hur vi ska definiera Amadeus. Han är förvisso känd, men man kan ju också säga att han bara är ett kändisbarn eftersom enda anledningen att han är känd är att hans föräldrar är kända. Han är ju ingen Macaulay Culkin, om man säger så. Dessutom är han ju en dålig kandidat för kändisspotting om han inte är en person som folk känner igen.
Såg för övrigt Björn Rosengren på lunchen igår.

torsdag, mars 30, 2006 10:20:00 fm  
Blogger up said...

oj, kom just på att jag glömde att rapportera en kändisspotting: mötte Colin Nutley och en hel drös ungar i går när jag var på väg hem.

torsdag, mars 30, 2006 10:31:00 fm  
Blogger Andrea said...

Jag tänker mig mer att ett känt kändisbarn är ett som man hör talas om även om man inte vet precis hur de ser ut. Om ett barn bara är barn till en kändis utan att ha figurerat i skvallerpressen är det bara ett kändisbarn, inte ett känt kändisbarn. Iofs släpar ju de flesta kändisar sina barn till gratis barnfilmspremiärer och låter dem fotas av skvallerpressen, så att hitta barn som INTE varit med i Hänt Extra kan blir svårt.

torsdag, mars 30, 2006 2:20:00 em  
Blogger up said...

älskar att vi grottar ned oss i den här frågan och verkligen tar den på allvar:)

torsdag, mars 30, 2006 3:02:00 em  
Blogger Andrea said...

jamen vi måste ju ha regler för kändisspottningen. hur skulle det annars se ut???

torsdag, mars 30, 2006 4:18:00 em  
Blogger up said...

Håller absolut med - regler är ett måste!

torsdag, mars 30, 2006 4:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home