torsdag, mars 30, 2006

Ekolådan vecka 2

Imorse väcktes jag precis som förra torsdagen av Ekolådans ankomst. Vi har börjat prenumerera på Lilla Grönsakslådan som anländer varje torsdag. En bra idé om man har tid att laga mat ibland... Ungefär hälften av förra veckans låda ligger fortfarande i kylskåpet. Men nu är jag ledig i tre dagar, så nu jäklar. Får börja med att fräsa ner allt från förra veckan i en fisksoppa. Efter påsk ska vi byta till Baslådan, där får man potatis och rotfrukter som förhoppningsvis pallar att lagras ett tag.

3 Comments:

Blogger em said...

Det är bra Andrea, ta tillbaka matlagningen till basen.

torsdag, mars 30, 2006 4:12:00 em  
Blogger Andrea said...

Är inte särskilt intresserad av själv odlingen, bara av att äta maten. Om grönsakerna kommer hem till dörren, så blir jag ju "tvingad" att laga något med dem alltså äter jag mer grönt. På affären blir jag snål och slö och köper pasta och fetsås.

torsdag, mars 30, 2006 4:16:00 em  
Blogger Andrea said...

Fast det är klart att det är ganska viktigt att det är ekogrönsaker i lådan.

torsdag, mars 30, 2006 5:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home