söndag, april 02, 2006

Ledigheten över

Efter tre underbart lediga dagar är jag tillbaka på Metro. Borde suga att jobba söndag kväll men konstigt nog har jag inget emot det. Från 16 på söndagar sitter jag ju ändå i soffan och har ångest över att veckan börjar igen. Lika bra att ha ångest och samtidigt tjäna pengar.

Helgen var ganska händelselös. Lördag fm kollade vi äntligen på "Walk the Line" på dvd. Tyvärr en ganska dålig kopia, men en bra film. Några ståpälsögonblick när Joaquin Phoenix ögon svartnade och han sjöng från hjärtat. Reese var också bra, hon förtjänade sin Oscar.

På lördag em tog vi oss ut på vårpromenad nere i Hammarbyhamnen. Fikade på Gunnarssons på Götgatan, det kändes fräscht med konditori. Vi åt Fransk Nötkolatårta och Drottningpaj med vaniljsås. Himmelskt. Sedan "storshoppade" vi två kassar på Willys Hemma och säckade ihop igen. Jag lagade köttfärssås enkom till matlådor, måste börja snåla in på uteätandet när jag jobbar, 100 spänn per kväll är för dyrt. Sedan lagade jag svartrötter i ugn med parmesan, svartrötterna kom förstås i Ekolådan. Har aldrig ätit det förut, det var väl inte så spännande kanske. De kallas tydligen fattigmanssparris eftersom smaken ska påminna om sparris. Jag vet inte det jag.