måndag, april 10, 2006

konferens

nu har jag varit dålig att blogga i slutet av min bloggvecka men det finns en bra förklaring till det: jag har varit på konferens med jobbet tors - sön. Det var helt ok, vi var på en liten skidort i Dalarna och åkte skidor två halvdagar, i övrigt konfererade vi. Skidsystemet var verkligen litet, typiskt gjort för barnfamiljer så tre timmar per dag räckte gott och väl. Det var lite som att åka i Litsbacken ungefär. Spelade kort en kväll, vilket var kul - jag har inte gjort det på jättelänge. Bl.a. hade en kollega med sig ett poker-kit. Jag förlorade 100 kr. Vi borde ha en kortkväll med TS (inte bara för att jag vill få en chans att vinna tillbaka mina pengar). Ganska lugn helg i övrigt och jag höll mig på mattan. Dessutom hade vi vinprovning och några frågesporter om musik och film och sånt. Jag vann ALLT.

Det var iaf mkt skönt att komma hem igår och få slappa en stund i sin egen soffa och bara få vara för sig själv. Dessutom var man ju så glad igår över att våren kändes vara på gång. Vi satt i bilen på väg hem från konferensen och pratade om hur härligt det var att det såg ut att vara vår ute och att snön skulle vara borta inom en vecka. Fy tusan vilken rejäl besvikelse när man drog upp gardinerna i morse och såg att det snöade. Det här måste vara den sämsta våren i mannaminne.

Flippade förbi Big Brother igår i typ fem sekunder och såg en tjej i bröllopsklänning. har dessutom sett ngnting på Aftonbladet om att det är bröllop på g i huset. kan det verkligen vara sant att två personer som träffats i huset även gifter sig därinne.?!?!? Det verkar ju bara för jävla rubbat. Vart är Sverige på väg egentligen? Vilka är dessa människor som är med i ett sånt tv-program och gör såna grejer? Hur kan det vara möjligt att de ens finns?

Har inte läst ut ngn ny bok som jag tipsa om eller avråda från, men jag kan rekommendera Mary J Bliges senaste skiva. Dessutom kan den som gillade The Office via www.rickygervais.com få sig ytterligare roligheter till livs. Gervais gör tillsammans med två andra en podcast som ibland är hysteriskt rolig. Tidigare var det gratis men nu måste man betala lite för att ladda ned dem. Det är dock inte särskilt dyrt.

Annars inget nytt att meddela eller uppröra sig över. Det har dessutom varit tunt på kändisfronten på sistone - det kryllade inte direkt av dem upp i Dalarna... Nu lämnar jag över till Maria.