tisdag, oktober 03, 2006

Min vecka

Tills dess att det kommer en skön story från från NY eller kanske tom Kenya så skriver jag ett grått, trist och svenskt inlägg.

Helt otroligt tråkigt väder idag. Jag har ätit 2 dl rödvinssås till lunch(beställde in en egen liten såssnipa) och en kanelbulle nu på eftermiddagen för att fira en födelsedag. I morgonbitti ska jag förhoppningsvis ta mig upp och träna 06:30.

I morgon - onsdag är det kanelbullens dag. Då ska jag äta en bulle till och efter lunch ska jag på PL-utbildning, dagens tema problemhantering och risker.

På torsdag är det kräftskiva på dagis. Andrea och Martin ska vara barnvakt.

På fredag hoppas jag att vi käkar sushi till middag efter att vi röjt upp inför morgondagens besök.

På lördag kommer min pappa på besök. Även Manges mamma och pappa som tydligen vill bjuda oss och sin andre son m familj på lunch. Hemma hos oss. Jag försökte säga att det blir bättre om VI bjuder på lunch hemma hos oss men Mange tyckte det var en dålig idé. På kvällen hänger barnen m farmor och farfar till hotellet och vi går ut och äter m Kalk, Björn och familjen Ehrenbeck. Tips på bra restaurang emottages tacksamt.

På söndag vaknar vi 8, utsövda och pigga.

7 Comments:

Blogger uf said...

Låter som en ganska fullspäckad och innehållsrik vecka. Själv har jag varit ledig i snart en vecka. Börjar faktiskt vänja mig vid att såsa på dagarna, tillvänjningen gick överraskande snabbt. Dagarna går snabbt och jag har inte gjort något av det jag tänkte bara jag blev ledig.

Idag var jag hos barnmorskan som tyckte att magen var liten så då gjordes ett ultraljud men Molly var normalstor.

Försökte avsluta ett elabonnemang på Fortum idag men efter 25 min. i tel.kö gav jag upp och försökte med nätet där de rekommenderade mig att ringa. Är du M ansvarig för detta?;)

Sista gångerna jag varit ute o ätit är på street och prinsen (efter din o up:s rekommemndation.) Men ciao ciao är ju alltid trevligt...

torsdag, oktober 05, 2006 4:33:00 em  
Blogger M said...

Roligt att höra att du har det bra. Om inte Molly bestämmer sig för att komma ut de närmaste dagarna så kanske vi kan ses nåt nästa vecka? En lunch eller så?

Visade sig att det halkade in en landskamp och störde restaurangplanerna på lördag också. Fick desutom precis reda på av Kalk att Mange har informerat Björn om att jag tycker att det är väldigt vikitgt att jag får se matchen??! Känns som ett riktigt långskott om han trodde att den lögnen skulle hålla hela vägen...

fredag, oktober 06, 2006 2:31:00 em  
Blogger uf said...

Mange är optimist. Ni kan ju alltid äta på O´lajrys...
Äter gärna lunch till veckan. Vilken dag som helst passar mig.
Lyckades faktiskt nå fortum idag per telefon.

Har varit i Sickla och tittat lite, druckit kaffe, tittat på alla mammalediga som sitter i gäng och fikar. Undrar om man kan trycka ner sig och bara börja prata med ett passande gäng sedan...

Behöver tips på person som kan tänka sig storstäda ett mindre hus i slutet av nov.

fredag, oktober 06, 2006 3:32:00 em  
Blogger Andrea said...

Jag lunchar gärna nästa fredag! Har hela dagen på mig innan jag flyger till London.

fredag, oktober 06, 2006 3:37:00 em  
Blogger M said...

hm...london? har jag missat något nu? ska vi säga nästa fredag? Ullis mitt tips är andrea, då har hon just kommit hem och brännt alla pengar i NY och kommer därför att behöva lite extra klirr i cashan.

klart du ska borra dig ner i nåt härlig caffelattegäng ullis! har du trappat upp lyssnandet av hur mån min moderkaka idag?(tack för senast apropå moderkaka)

fredag, oktober 06, 2006 4:23:00 em  
Blogger uf said...

Ska vi säga fredag för lunch? (Jag kan iofs äta fler dagar) Det lät på kalk som hon också kunde luncha på fredagar.

Vad ska du göra i London Andrea?

Skivan sitter i bilen sen en tid tillbaka. När P:s pappa startade bilen för några helger sedan fick han ett stelt ansiktsuttryck när den mässande avslappningsrösten fortsatte där den slutat sist på högsta volym.
Han nämnde aldrig detta efteråt.

måndag, oktober 09, 2006 11:11:00 fm  
Blogger em said...

Jag måste ha råkat missat att läsa det här inlägget från förra veckan, vilket kanske kan förklara ev konstiga kommentarer från min sida i lördags Maria?
Stämmer att jag ofta kan luncha fredagar, dock ej den som kommer eftersom jag är i Lyon då. Nämnde denna resa för mina elever varpå flera pojkar blir helt till sig och frågar om jag ska dit och se Kim Källström spela match. När jag svarar att vi bland annat ska se Lyon spela ser de impade ut och frågar vilket lag de möter. Ingen aning blir då mitt svar. De impade minerna försvinner snabbt.

måndag, oktober 09, 2006 2:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home