torsdag, december 28, 2006

Saknar er alla mycket i jultider!

Ja har har det varit en nagot annorlunda jul. En julgran gjord av plamblad och fuktigt och varmt ar bara borjan. Dan fore julafton kande jag mig lite krasslig sa jag foljde inte med ut pa krogen och tur var val det... For den kvallen ar det ingen som vet hur den slutar - total minneslucka hos alla! Joseph hamnade pa polisstationen dar vi (efter att ha mutat polisen) hamtade ut honom pa juldagen. Han var inte helt nojd - Kenyanska hakten ar tydligen inte att leka med. Tre atalspunkter: fylla, ordningsstorande och avsaknad av leg. Det kostade 100 kr att bli av med varje punkt - dom verkar helt enkelt ha en prislista for mutor. Sedan grill och party pa juldagen (det firas ju inte sa mycket julafton har). Och efter det blev jag magsjuk, snacka om otur att dra in en magsjuka dan efer en fest!?! Jag menar allvar, det holl i sig i tva dagar! Sa jag har nu tillbringat min forsta dag utanfor sangen efter jul, och tror att jag haller pa och fa bihaleinflammation, kanner mig rejalt risig. Men ar anda ratt nojd eftersom jag har atit for forsta gangen sen juldan.

Hoppas att er jul har varit lite muntrare! Och, inte for att jag vill sla pa egen trumma, men jag har lagt in nya kort pa Hello Afrika.

1 Comments:

Blogger M said...

Som sagt Kejt, jag saknar dig också. För första gången på jag vet inte hur länge blev det inget Hjälmdags på Permans dagen innan julafton. Å andra sidan hade det nog inte blivit Permans i alla fall då förra gångens kycklingpanini visade sig vara bland det mest oätliga jag utsatts för.

torsdag, januari 04, 2007 11:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home