måndag, april 10, 2006

Härligt med snö igen

Igår blev jag lite besviken då det nästan verkade som om våren var på gång men idag är ordningen återställd. Kejt, jag, Mange och barnen satt uppe på Observatioriekullen och fikade igår. Kort därefter blev Kejts finger helt kritvitt och stelfruset, något som antagligen var ett slags tecken på att det skulle komma snö idag?

I går mellan 17 och 21.20 höll jag på att försöka installera trådlöst nätverk vilket till slut gjorde mig fullständigt vansinnig. Överdriver inte om jag var nära att börja grina 12 gånger. Förbannar min utbildning som gör mig till nätverksexpert tillika ansvarig för att fixa alla såna prylar hemma hos oss. Som om det var sådana grejer man fick lära sig? Mange lutar sig alltid lugnt tillbaka i fåtöljen och spela dum blondin som inte fattar någonting.

Igår ringde Ninni och ville att jag skulle boka in en träff med Yngvesson när jag kommer till Östersund i påsk. Började förklara att jag inte ens hinner träffa de jag verkligen vill varpå hon avbröt(?) och sa att hon behövde ett ja eller ett nej. Ok...då är det lätt - nej. Ninni tyckte att det är ju viktigt att träffa personen först, sa för åttionde gången att jag har ingenting m rekrytering att göra men att hon kan skicka CV:t. När Yngvessons mail dök upp i morse visade det sig dessutom att hon söker jobb hos kunden jag konsultar för. Snark...

4 Comments:

Blogger up said...

viker mig åt Yngvesson-historien och särskilt åt att Ninni är så hetsig och kräver ett ja eller nej. Ninni takes no bullshit!

måndag, april 10, 2006 11:17:00 fm  
Blogger M said...

Eller snarare Spec som sätter lite press kan jag tänka mig.

måndag, april 10, 2006 12:35:00 em  
Blogger Andrea said...

Skönt att det är nån som välkomnar indian-vintern.

För övrigt finns det inget skönare än att spela dum blondin.

måndag, april 10, 2006 2:25:00 em  
Blogger M said...

ja helt underbart känns det. som jag tidigare sagt verkar det som om man utsätts för ett test, så snart man hunit börja glädja sig åt 5 minuter sol så öser det snö över det lilla hopp som lyckats pressa sig fram. om någon undrar över hur det går med mitt trådlösa helvete så kan jag meddela att det enda jag lyckats med är att surfa via någons mac. man borde skaffa sig en sån...

måndag, april 10, 2006 7:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home