fredag, mars 28, 2008

Påsklov


Började påsklovsfirandet med att sitta nästan 9 timmar (!!!) i bil upp till Öset. Lillebror räknade ut att vi höll en snitthastighet på 6,7 km/h mellan Gävle och Tönnebro. Skämtar inte när jag skriver att jag la i handbromsen vid ett flertal tillfällen för att bilkön stod helt stilla i flera minuter... Men det var det värt, för dagen efter låg jag i en snögrotta och njöt av solen! Förutom lite skidåkning och promenader på sjön så tillbringade jag större delen av påsken på det vis ni ser på bilden. Var även vid stenbrottet i Marieby en dag och grillade kolbullar. Mycket skönt och avkopplande att vara i Jämtland några dagar, men har även njutit av ledighet här i Stockholm. Igår var vi och hälsade på Vickan och Ricky där även några andra av B:s Bostonkompisar var. Idag har Emma varit här för första gången sen vi flyttade in. Det är ju bara drygt ett år sen... Vi har promenerat och fikat i flera timmar. Sedan åkte jag och B och köpte ett skötbord som ska fästas på badrumsväggen är det tänkt. Vi sitter just nu och undrar vem som ska komma och borra i kaklet. För det är inte nån av oss i alla fall. I morgon är det fika med delar av TS, sedan kommer Sunne och Helena på middag. På söndag är det premiär för Allsvenskan om någon mot all förmodan skulle ha missat det (B har inte låtit mig missa detta). Kommer självklart sitta på Råsunda och följa AIK utklassa Kalmar:) Tar med oss två syskonbarn så att vi endast beöver betala för en billig familjebiljett. Blir min första AIK-match. Sista?

4 Comments:

Blogger Andrea said...

Det var ju tråkigt att det blev oavgjort på din första match...

måndag, mars 31, 2008 12:08:00 fm  
Blogger em said...

Ja, gäsp vilken tråkig tillställning. AIK:s tifo och allsång "Solen lyser över Råsunda" var största behållningen! Fast det var ju skönt väder i alla fall...

måndag, mars 31, 2008 3:46:00 em  
Blogger up said...

vad ar tifo?

måndag, mars 31, 2008 7:45:00 em  
Blogger em said...

När supportrarna hyllar sitt lag med flaggor, konfetti etc.

torsdag, april 03, 2008 2:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home