onsdag, mars 12, 2008

vardag

Hej!

Som sagt, vore ju kul om det blir lite mer fart pa bloggandet, sa jag gor ett forsok. Jag ar dock inne i en san seg vardagslunk just nu, sa det finns liksom inget att blogga om. Forhoppningsvis blir livet lite livligare nar varen kommer och man kanske kanner for att gora lite roliga saker.

Kan val forsoka mig pa en allman lagesrapport ifran amerikat. Det ar valfeber forstas, hela tiden i tidningar o tv om Barack och Hillary. Nu ar det dock 6 veckor tills nasta primary, sa jag vet inte hur de ska fylla tiden tills dess. Verkar ju ganska olidligt om man bara ska behova se o lyssna pa deras kampanjande i 6 veckor utan att ngt egentligen hander. Tur da att guvernoren for New York State akte fast i en prostitutionsharva i mandags, sa att medierna har ngt nytt att frossa i. Han avgick dock idag sa man vet ju inte om det kanske lugnar ned sig lite nu. Eventuellt blir han atalad och da tar det sakert fart igen.

Vad annars? Jag foljer inte sarskilt manga tv-serier men gillar en ny serie pa HBO som heter "In treatment" (Gabriel Byrne ar en terapeut). Kan rekommenderas om den kommer till Sverige. En serie som inte gar just nu men som ar kul ar "Flight of the Concords" (ocksa HBO).

Kopte ett Wii fore jul har precis lyckats losa alla 120 "varldar" eller vad det heter i Super Mario Galaxy. Hade last pa natet att nya varldar skulle uppenbara sig nar man var klar och var ganska uppihejsan over det. Visade sig dock att vad som hander ar att man nu kan spela spelet med Luigi istallet for Mario. Nu maste man losa alla 120 varldarna med Luigi ocksa, och sen kommer man fa spela de nya varldarna. Kandes ganska snopet, far val se om jag tar mig igenom det. Har kopt Guitar Hero (ocksa kul!) och ska forsoka bli lite battre pa det. Spelar pa "Easy" level an sa lange. Rockar i alla fall byxorna av M:)

Gor en diet just nu som kanns ganska amerikansk. Det heter NutriSystem. Tror det finns andra marken ocksa med samma koncept. Man far hem maten som man ska ata. Bestallde for en manad och fick en jattekartong med frukost, lunch, middag och efterratt for alla dagar. Ni kan ju tanka er ungefar hur gott det ar. Micrad mat varenda dag... Man far sjalv lagga till lite frukt och protein och typ mjolkprodukter. Vin till middagen foljer faktiskt inte med:), sa det har jag fatt fixa pa egen hand. Fuskar lite av o till men har iaf lyckats bli av med typ 2 kilo efter knappt 3 veckor. Inte sa mkt inser jag nu, men jag har iaf slutat med min nya stil att ata snacks hela tiden. Far val se vad som hander nar micromaten ar slut...

Som ni ser (om ni tog er sa har langt utan att somna), not a whole lot going on...

Ser fram emot era nya inlagg!

kram

4 Comments:

Blogger Andrea said...

Känner att jag vill uppmuntra denna nya bloggtrend med att kommentera! Vi får väl se om jag kommer så långt som till ett eget inlägg...

När vi kommer på TS-resa och hälsar på får vi köpa ett ”Rock Band”-spel! Pax för sången... Martin och jag spelar golfspel, det första spel vi både gillar. OK, Martin är tokig i det och jag spelar nån gång i veckan... Min avatar ser ut som en rysk kulstöterska med J.Lo-rumpa. Alltså ganska porträttlikt.

torsdag, mars 13, 2008 10:09:00 fm  
Blogger em said...

Är supernöjd över att få läsa nya inlägg!! Det betyder att jag fortfarande kan skippa att gå med i Facebook för att kommunicera med er. Kanske till och med dags för en ny period av veckoblogg från var och en...?

B och jag måste vara de enda som är totalt ointresserade av spel. Det enda jag gillar är Tetris, säger väl något om när jag spelade sist.

min idet består numera av att äta extra mycket varje gång jag äter, äta extra ofta och äta extra onyttigt. Sedan lägger jag till ett par apelsiner om dagen i hopp om att det ska motverka ovanstående.

torsdag, mars 13, 2008 5:06:00 em  
Blogger M said...

Superkul att läsa bloggen igen!!
UP, otroligt roligt att läsa om din vardag. Själv har jag varit hemma i magsjuka idag. Jävligt otrevligt, har tänkt på den där tanten säkert 20 ggr som Kejt jobbade med i hemtjänsten 97. Apropå att det har kört en del om man uttrycker sig milt.

Mange spekulerade idag om hur varmt det kommer att vara i Spanien när vi är där. Eftetrsom att vi ska dit samtidigt som vi var där för 2 år sen plockade jag då fram lite gamla kort för att kolla hur lättklädda vi var sent på kvällen. Lyckades då hitta våra snygga frisyrkort som gick ut på att dra fram allt hår för aniktet och spänna fast det med solbrillor. Inte så vackert... Vill minnas att vi gjorde detta för ett omslag av en kommande TS-bok...?

måndag, mars 17, 2008 7:17:00 em  
Blogger kejt said...

Jag är mycket uppåt vad gäller denna nya härliga trend på TS-bloggen. Och ja, EM, varför inte köra veckoblogg, mkt bra idé! Kanske Up kan fortsätta veckan ut när du börjat så här tappert?!

Själv sitter jag på jobbet trots att klockan är tio i åtta, det är lite ovanligt för min del. Vi har utvecklingssamtal med föräldrar och elever. Det känns väl i ärlighetens namn sådär, men det har varit lite bra också. Har ett samtal kvar och räknar med att få gå hem ca 20 i nio, hepp!

Jag tycker själv att det är svårt att komma på något att skriva om när det bara lunkar på, men jag gillade verkligen ditt inlägg up. Det känns som att hälsa på lite grann, att få höra vad du gör och så.
Stor kram

måndag, mars 17, 2008 7:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home