onsdag, september 21, 2005

Ett jävligt långt sista inlägg

Ska skriva långt som fan nu så att kejts schyssta inlägg hamnar lååångt ner på bloggen.

Jobbade rumpan av mig på Metro. Not. Vissa kvällar hamnar man på nåt vis i ofas med jobbutdelningen, helt utan mening! och så får man inte så mycket att göra. Andra kvällar är det tvärtom. Igår var en sån där kväll i ofas, så jag hade inte så fruktansvärt mycket att göra.

Tur var väl det, eftersom jag var helt trött i huvet och antagligen hade messat upp alltihopa. Men som vanligt så piggnar man till framåt 23 tiden, så när jag kom hem kunde jag inte sova. Konstigt med kvällsjobb, man tror att det funkar, att man sover och att man är på topp, men så märker man helt plötsligt att man är grinig som fan och småstressad hela tiden. Det är nog bäst med 9-5.

De sidor jag faktiskt gjorde var iofs intressanta: Kate Moss kickad av HM och intervju med Bosse "snuten är lat" Ringholm. Vad tycker ni? Knarkar inte alla modeller? Och är inte snuten lite lat? Är det hyckleri av HM att kicka henne men låta kineser sy upp deras kläder för peanuts? Och varför ringde Bo polisen för att nån kastade snöboll på hans hus?

Idag lunchade jag med kursarna, pratade mest med en kvinna från Östersund som jobbat på LT och som visade sig bo på Litsvägen. Jag kände vagt igen henne men kunde inte riktigt komma på vartifrån. Matmästarn? Tobaksmetropolen? LT? Vem vet? Vi snackade lite om Termosen och hur jävligt vädret kan vara i ÖSD. Maten var indisk buffé, faktiskt riktigt bra, Maharajaaaah. Fast bara med ett a. Jag lade till dom andra a:na.

Nu är det dags att dra hem, känns lite vemodigt att lämna över till UP. Det känns fint att dela med sig av vardagen så här och veta att ni sitter där och smygläser. Men oxå spännande att få läsa om hur det är att vara advokat!

Ikväll klämmer jag Desperate Housewives och Alias på video, och The 4400 och Lost på Tv. Tur att M ska hänga med jobbet...

3 Comments:

Blogger up said...

för att skruva ned allas nu säkerligen extremt högt ställda förväntningar inför kommande veckas bloggande vill jag bara påminna om att advokater agerar under striktaste tystnadsplikt. men vad jag åt till lunch kan ni få veta...

onsdag, september 21, 2005 6:19:00 em  
Blogger Andrea said...

Du kan väl bara använda lite schyssta aliaser. "Typ affärsman X och advokat Y sågs canoodla i en hiss"

torsdag, september 22, 2005 9:20:00 fm  
Blogger up said...

LOL! ser jag ngn canoodling lovar jag att rapportera det (i avidentifierad form)

torsdag, september 22, 2005 10:06:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home