torsdag, oktober 13, 2005

Frukostklubb

Ja, då var det dags då...!
Började dagen med att sova lite längre = skippade hårtvätt. Tog bilen till jobbet, vilket för ovanlighetens skull tog endast 20 min. Gick raskt ner till Banérbageriet för att inhandla tre st kornspitz (tyskt, salt, gott bröd) med diverse fyllningar. Alla var inte till mig.... Jag, Emma och Jennie har nämligen en liten frukostklubb på tordagmornar. Vi turas om att handla dessa kornspitz (alla med olika fyllning, vilket brukar göra damen på bageriet lite småirri) och fikar sedan under morgonmötet. Under förmiddagens lektioner hade jag matte med mina och Emmas elever (hon har utvecklingssamtal). Sedan var det dags för lunch. Skolans matsal erbjöd idag ris med kebabgryta. De där små sammanpressade köttbitarna, vad är det egentligen??? Vet ej riktigt om jag håller med en elev i klassen som uttryckte sig såhär: "Idag har jag tallriken full av olika delikatesser!". Iofs trevligt att hon gillar maten...! Nu ska Nickals, fritidpedagog i klassen, ha temalektion om kroppen. Kanske dags att sluta blogga då, eftersom jag sitter i klassrummet. I eftermiddag blir det veckobrevsskrivande, planering av 24 st utvecklingssamtal (skall påbörjas i alla fall....) och lektionsplanering. Sedan rattar jag Passaten mot Gärdet för att hämta upp Maria och därefter även ett sideboard någonstans i Spånga?

1 Comments:

Blogger M said...

Ett sidebord på en möbelaffär i nära dig... Ja detta blir mycket najs, har skrivit ut en vägbeskrivning i alla fall. Vi hörs senare helt enkelt!

torsdag, oktober 13, 2005 2:39:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home