fredag, oktober 07, 2005

darrig start...

Är lite nervös nu när jag ska ta över stafettpinnen. Men here goes, jag biter i det sura äpplet....

Gårdagen: Började med ett möte med skolledningen där vi diskuterade hur fortsättningen ska bli för den något suspekta stressgrupp som jag ingår i, min grupp fortsätter hösten ut och sedan ska vi ev. (om pengar finns, alltid samma problem) leda egna grupper till våren. Efter detta dagens första lektion med en trea, typ halva klassen skolkade, vilket kan bero på att dom hade läxa till i dag. Sedan lunch - hade för ovanlighetens skull trevligt sällskap på lunchen och vi bokade in en pannkakslunch på Björnes till tors nästa vecka. Läraryrkets höjdpunkter! Sedan två lektioner till varav jag blev lite galen på den sista, barnsliga tramsettor som inte klarar av eget ansvar. Alldeles för många ögontjänare i klassen, typ uppför sig när jag ser och sedan när jag vänder ryggen till så skiter dom i att jobba och uppföra sig... är rätt jävla trött på att uppfostra. Och blir trött på själv när jag hör min mässande röst blajja på om "allvar" "eget ansvar" "respekt" osv

Efter jobbet cykeltur fram och tillbaka till Farsta, middag på MacDonalds (kycklingburgare, pommes, cola och beasås, så ser min kostcirkel ut!). Kvällen ägnade jag åt att sy en blus, OK resultat, men skulle behöva ett halsband av träkulor till som jag inte hittat någonstans hittills men jag har en plan.

Fortsättning följer....

1 Comments:

Blogger Andrea said...

Oj, vad duktigt att sy en blus... jag har nog fan inte gjort ett hantverk på de senaste 15 åren... man anar ett besök på Panduro i den närmaste framtiden oxå...

fredag, oktober 07, 2005 10:07:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home