måndag, oktober 03, 2005

Helgen...

Fortsatte min fredag med att träffa Kalk och softa runt i en del brun-plastväska-typiskt-söder butiker men vi gick mest och babblade. Efter att en tjej frågat om vi ville ha hjälp eller om vi mest gick och strosade insåg vi att vi kunde skita i att stå och skrynkla till kläderna utan att titta på dem och gå och sätta oss istället. Träffade Helena och Kejt på Lounge 51. Lyckades få en soffa där vi tillbringade typ 5 timmar med vin och iskall ceasarsallad innan vi gick till pet sounds. Satt där och var skitimponerade av servicen(Kalk satte upp fingrarna så fort hon gick innanför dörren och inom en sekund flög ölen fram). Kalk och Helena drog hem och jag satte mig på Kejts pakethållare och hamnade på Clarion. På vägen till toaletten sneglar jag till vänster och lyckas lokalisera en blond snygg brud inklämd mellan två killar i en liten mini soffa. Ingen mindre än Andrea samt Leif och Martin. Leif pluggade till gymnasielärare, ett kärt ämne för mitt sällskap så ryktet säger att de två gymnasieintresserade människorna blev kvar till sist...(var det då frk bröst och hjärna korades eller?)

Vill bara meddela att en gubbe kom just förbi och erbjöd mig hänga ned och prova hans nyköpta pappersglasögon för att kolla på partiell solförmörkelse. Tackade nej.

På lördagen träffade jag först I och H och därefter mamma och Anders. Hade slut på min röst + att Ingrid hade feber så det blev en lugn dag. Holger och jag gick och köpte svarte petter till Ingrid som tröst, hur kul som helst att se hennes min när hon får honom. Hämtade thaimat och drack lite vin + somnade dels med Holger och därefter m Ingrid. Halvtrevligt sällskap för mamma och Anders...

På söndagen var vi på Åhléns och lyckades ställa till med en scen. Värdelöst att vara så många vuxna för detta innebär att man förlitar sig på att någon annan tar ansvaret. Jag stod och kollade på ngr grejer m Ingrid och trodde att Anders kollade Holger. Plötsligt var han spårlöst försvunnen. Inte första gången det händer men efter 10 min fick vi blanda in en vakt och ge beskrivning på Holger, jävligt obehagligt. Skiftade mellan att planera för hur han skulle få en utskällning för detta och hur mycket jag skulle krama honom om han dök upp. Efter ytterligare 5 minuter kom den älskade vakten med en butter Holger i handen. Visade sig att han stått och kollat på deodoranter och verkade rätt förorättad över avbruten och bortledd av en vakt. Jag var glad i alla fall. Missnöjd över uppmärksamheten från övriga vuxna men i övrigt nöjd. Medans jag tar Holger från vakten försvinner Ingrid. Blev så satans trött att jag med Holger i ett fast grepp drog i väg och letade. Efter ett tag hittade jag henne bakom en hylla där hon stod och gömde sig för en hund. Sa hejdå till mamma och anders.

Gick och fikade m barnen och därefter till en park och plockade 200 kastanjer som sen togs hem till lägenheten. Fick besök av Clara och Kalle från dagis. Catta och jag fikade medans Holger försökte ta ifrån Kalle alla bilar. Tvättade och kollade på Pippi.

Långsam måndagmorgon men ovanligt snabb ändå. Ingrid och Holger ska börja på gymnastik idag(tveksam till att ngn fortfarande läser). Holger har varit avundsjuk på att Ingrid fått börja med gympa på dagis och vi blev jätteglada när även han fick plats på den här gymnastiken(han är egentligen för liten). I morse när vi pratade om det frågade han om det skulle vara någon drake där. Han har antagligen inte den blekaste aning om vad gymnastik egentligen är...

Ikväll ska jag träffa Borupskan som är på Sverigebesök.

1 Comments:

Blogger Andrea said...

en klassisk scen ur verkligheten, kul att läsa om Maria, men jag förstår att det inte var lika kul att uppleva.

visst är kastanjerna fina! jag plockar alltid på mig några som jag hittar i fickorna på våren alldeles skrumpna.

tisdag, oktober 04, 2005 10:18:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home