torsdag, september 29, 2005

Tåg mot Ropsten

Godmorgon! Mina mornar är av två kategorier innan jag kliver ner på tunnelnbaneperrongen - snabba och långsamma, lämna barn på dagis eller inte. Idag var en snabb morgon. Istället för att gå ner vid Västmannagatan tog jag som vanligt omvägen ned i Odenplanuppgången och promenerade längs plattformen längst bort till andra uppgången. Trodde jag skulle bryta detta mönster nu när jag beslutat mig för att kartlägga mina rutiner via denna blogg.

I fas två av min morgon - nere på perrongen börjar den segaste delen av min morgon. Brukar ha hyfsad tur med gröna linjen, idag fick jag dock vänta i 5 min. Väl framme vid T-centralen, slår det aldrig någonsin fel. Om ett tåg står inne, jag springer som en galning OCH hinner med är det alltid utan ngt som helst undantag ett tåg till Mörby. Slår tåget igen mitt framför näsan på mig så är det givetvis ett tåg till Ropsten. Idag blev jag skitnöjd, tåget till Mörby drog iväg precis när jag kom och vad händer, inte ett tåg inom 15 min till Ropsten, 5-6 stycken till Mörby dock. Tågen skyr Gärdet som pesten, förstår varför du går till jobbet UP. Tror helt allvarligt att jag skulle tjäna tid på det.

1 Comments:

Blogger Andrea said...

welcome babe! nu ska jag gå till naprapaten och kurera min onda nacke så att jag slipper leva på Treo...

torsdag, september 29, 2005 9:51:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home