söndag, september 25, 2005

en ung, lekfull intelligens

i lördags fortsatte jag min tillvaro i soffan och mitt seinfeld-maraton. hann även med två sudokus. blev avbruten av att en marknadsundersökningsgubbe ringde och ville höra vad jag tyckte om olika snussorter, främst Lucky Strike och Prince. Det tog en väldans tid och ibland var frågorna riktigt skrattretande. Exempel: tycker du att Lucky Strike står för en ung, lekfull intelligens? Nja, inte direkt. hursomhelst, man får väl skylla sig själv om man ställer upp och svarar på frågorna.

sedan åkte jag som ni alla vet till Ullis och hennes fest. Tack för senast Ullis! Mkt god höstmat. Fortsättningen av kvällen på AG var väl helt ok, de spelade åtminstone bra musik men annars var det väl inget särskilt. Tror dock inte det var AGs fel. Det är nog bara jag som är less på själva företeelsen att gå ut. Lägg in några kommentarer så jag får höra vad ni gjorde sen. Efter att jag gick från AG tänkte jag att jag skulle promenera tills det kom en taxi och det slutade med att jag gick ända till Storstad...

Idag har jag varit uppe och tvättat och sen halvsovit och lyssnat på godmorgon världen. Jo, dagens sudoku är redan löst. Nu blir det frukost och läsa tidningen. Först ska jag dock ta en snus, en general portion, som visar att jag står för en ung, lekfull intelligens.

2 Comments:

Blogger Andrea said...

inser att jag står på kanten av sudoku-träsket, redo att sätta i en fot. bara en dock, inte båda. varför står man bara med en fot i ett träsk? är det för att man sjunker om man kliver i helt? tycker om när jag svarar på mina egna frågor....

härligt bloggande förresten UP! det bor nog en exhibitionist i dig med...

måndag, september 26, 2005 10:55:00 fm  
Blogger up said...

vet inte riktigt om jag håller med om exhibitionist. Jag är bara så ordentlig så när jag har fått i uppgift att blogga varje dag, då bloggar jag varje dag:)

måndag, september 26, 2005 11:09:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home