lördag, september 24, 2005

I'm a loser baby, so why don't you kill me

Missade igår igen att blogga på rätt dag. Sorry. Så här såg iaf min fredag ut: gick till jobbet, läste igenom två avtal och skrev ett mkt kort pm om dem. Åt lunch med Ulrica S på East. God mat, tofu med grönsaker, men lite väl starkt. Diskuterade bl a vårens alpresa. Prel.bokn. har gjorts till Courmayeur. Vi har iaf våra prioriteringar klara för oss: det måste finnas spa på hotellet. Hade sedan möte på Max Matthiesen för att diskutera mina pensionsförsäkringar. Valde högre avgift mot att ngn annan beslutar om förvaltningen. Tror det kommer löna sig i längden. blev dessutom varse att det är löjligt lite pengar som man kommer få av staten när man väl pensionerar sig. mindre än 15.000/mån... jobbade lite mer med att skriva ett avtal och gick sen hem vid femsnåret.

var ganska trött efter att ha varit ute på torsdagen så jag gick direkt hem o la mig i soffan. Kollade Seinfeld på dvd och löste sudoku. Nuförtiden prenumererar jag på både DN och DI (courtesy of mitt nya jobb) så nu har jag två sudokus per dag! de visade sig dock var för svåra, vilket var frustrerande men det kanske inte är så konstigt när man löser dem halvsovande med ögon som går i kors. Lyckades iaf lösa dem i morse, så nu är ordningen återställd. Avnjöt även i soffan en delikat middag bestående av knäckebröds-kex (ngn ny grej från Wasa som kommit, har ni sett dem? finns vitlök- eller sesamsmak) med dipp och läsk. Till förrätt en gb sandwich pepparkaka. kostcirkeln, anyone? somnade i soffan vid tio.

1 Comments:

Blogger Andrea said...

fan vilken nice dag. jag löste min första sudoku i helgen, Martin tvingade mig av nån outgrundlig anledning att delta när han skulle lösa en. slutade med att jag blev mer hetso än honom förstås. vet inte ens om den var lätt eller svår. den var i nån motala-tidning, vi var där i helgen.

måndag, september 26, 2005 10:52:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home