söndag, september 25, 2005

Vogue schmogue

en oerhört ointressant dag. Maratonet rullar vidare. Förutom det har jag haft telefonmöte med jobbet. Tog mig faktiskt ut på en promenad, till Pressbyrån för att köpa Vanity Fair. Den fanns inte så det blev Vogue och US Magazine istället. Vogue hade min favorit Sarah Jessica Parker på framsidan och artikeln skulle handla om vad hon gör efter SATC. visade sig dock vara en tråkig artikel. Tydligen kommer hon med en parfym i höst som ska heta Lovely. Enligt artikeln är SJP tydligen jätteduktig på dofter och har varit med och "konstruerat", eller vad man nu säger, parfymen. Snark. förutom det handlade artikeln om olika kläder som hon burit på the red carpet genom åren. utan bilder kan ju sådant bli aningens ointressant... Dessutom är tidningen så j-la tjock att man knappt orkar hålla den när man ska läsa. inte världens bästa köp, som det verkar.

US var mkt roligare. härligt trashy skvaller om Jen & Brad mm. Det är alltid så sköna källhänvisningar, typ "a close Aniston source". Man kan ju bara tänka sig hur påhittat allting är. Fick även veta från denna utmärkta publikation att Pamela Andersson ordnat ett gay bröllop för två hundar, en golden retriever och en chihuahua, på stranden i Malibu. Över 20 gäster.

9 Comments:

Blogger M said...

VIKER MIG!!! Så jävla roligt!!! Och varför var inte jag inbjuden till denna extremt sköna tillställning, bröllop emellan två gayhundar? Vad säger Djurväns-ullis om detta? Allvarligt talat så är detta det roligaste som hänt idag! Tack UP.

måndag, september 26, 2005 2:50:00 em  
Blogger Andrea said...

det är kanske så att SJP inte egentligen är så intressant, att det var SATC (skriver man ens så om Sex...?) som var det som gjorde henne så cool? typ deras klädavdelning och manusförfattare? det är ju inte precis som om hon var nån man var impad av innan.

måndag, september 26, 2005 3:19:00 em  
Blogger Andrea said...

roligt att du uppskattar UP:s blogg, det är ju bara 2 dagar kvar tills du tar över. det ser jag fram emot!

måndag, september 26, 2005 3:23:00 em  
Blogger up said...

känns ju upplyftande att ni redan ser fram emot att vi ska byta bloggare... Får dessutom meddela att det är 3 dagar kvar, eller hur?

Jag var ganska impad av SJP redan innan SATC. har gillat henne ända sedan jag såg en miniserie typ i mitten av 80-talet som hette "A year in the life" där hon var med. Kommer ihåg att jag var så asimpad av hennes hår. Hursomhelst, det var nog mer vinklingen av artikeln som var tråkig än att SJP framstod som trist.

måndag, september 26, 2005 3:36:00 em  
Blogger Andrea said...

visst, SJP:s hår har man alltid varit avundsjuk på. sånt där enorm burrigt hår som man inbillade sig att man skulle få när man pentade sig.... ha! Varning för Vanity Fair alltså. Got it.

Jag menar naturligtvis inte att jag ser fram emot att du slutar blogga! egentligen borde vi alla blogga på lika mycket och så till slut bloggar alla sex så mycket att vi inte fyller hela bloggen varje dag! :-)

For the record: vi byter bloggare på torsdagar, no?

måndag, september 26, 2005 3:40:00 em  
Blogger Andrea said...

spelade förresten golf igen i helgen, pay and play-bana i Östergötland. det var riktiga hål (nästan) inte en korthålsbana så jag fick prova att smocka på med träklubbor. dessutom hyrde jag damklubbor vilket gjorde saken bra mycket lättare än med M:s som han förlängda skaft...

måndag, september 26, 2005 3:42:00 em  
Blogger Andrea said...

"som har förlängda skaft" ska det förstås stå...

måndag, september 26, 2005 3:43:00 em  
Blogger up said...

OBS! Tråkiga artikeln var i Vogue, inte Vanity Fair. VF är bra!

jag skojade ju bara lite om blogbytet, förstod att det var ett skämt. Och svaret är ja, vi byter torsdagar

måndag, september 26, 2005 3:43:00 em  
Blogger Andrea said...

jag läser verkligen inte bloggen särskilt noggrant... sorry. nu kommer jag gå runt och tänka VF dålig... fan. Fast att US är bra, det är jag helt med på!

måndag, september 26, 2005 3:46:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home