tisdag, september 27, 2005

photoidiotique

jaha, då börjar tisdagen gå mot sitt slut. Har varit en ganska bra dag. Började med att köpa en stock snus, känns alltid bra att slippa köpa snus för 28 kr/dosa ett tag framöver. På förmiddagen blev jag fotograferad för jobbets hemsida. vill minnas att håret såg åtminstone halv-ok ut när jag gick hemifrån i morse men en timme senare såg det helt j-la ostyrigt ut. Verkade dessutom som att det var ovanligt svårt att få till bra kort på mig. Fotografen höll på och fixa och ändra ljussättningen och påpekade hur glansig jag var på kinder och panna, men att han kunde redigera bort det sen... det tackar jag iofs för.

internlunch med veckomöte på jobbet, vilket vi har varje tisdag. idag åt vi indiskt, det var sådär. känns som att indiskt är väldigt fettigt. Har ännu inte fått sallad till lunch ngn gång. kanske inte aktuellt när det är typ 12 killar och 4 tjejer som ska äta samma sak...

Efter lunch fick jag en del grejer att göra och jobbade på med det. pratade med Ulrica och nu verkar det vara lite strul med alpresan; eventuellt finns det inga enkelrum kvar åt mig (som man dessutom måste betala 1.000 kr extra för). Som vanligt blir man diskriminerad som singel... Gick förbi NK en sväng på vägen hem och köpte en svart kostym på Tiger. Den var faktiskt lite sjysst för det var väldigt smala ben, lite stuprörsstuk. Det gillar vi. Hade presentkort som jag fick när jag slutade på förra jobbet och det räckte till byxorna... men det är ju alltid ngt. Så himla dyrt med jobbkläder.

sen gick jag hem och lagade mat (wokgrönsaker som vanligt), löste en sudoku, läste tidningen, bytte några fonder hos ppm, betalade en räkning och gick på ICA. jag är på affären varje dag. Känns helt värdelöst, tror att det blir både dyrt och onyttigt. har lyssnat på P3 ikväll igen, har liksom först nu upptäckt den kanalen igen. Visste ni att det är Musikjournalen varje kväll kl 20? även om det är mkt grejer som är skumma så är det ju ett betydligt bredare utbud än på the voice. Idag har jag lärt mig om en svensk kille som heter Alf, ett norskt typ death metal band som heter Turbo Negro och ngn tysk heavy metal opera (?!). Just nu är det P3 Live, med en konsert med Wu Tang Clan från Tjeckien...

Nu blir det en kaffe i soffan och idag går min maraton vidare med inledningen av säsong 4 av Seinfeld. Tyvärr har jag ännu inte fått den nya laddningen från amazon, men den som väntar på ngt gott! vill man låna dvd är det bara att komma förbi och skaffa ett lånekort så ska nog det ordna sig. The office finns för övrigt på bibliotekets filial i Vasastan:)

5 Comments:

Blogger M said...

Tur att det är en filial jag har Vasastan och att jag alltså inte lånat filmerna, för i så fall hade jag åkt på en böter dyrare än hela boxen.

Ser fram emot den sista bloggen idag, ser inte lika mycket fram emot den första i morgon... Eftersom att jag är master of blogg-vecka-idén borde jag ha möjlighet att redigera/ta bort den också?

onsdag, september 28, 2005 11:45:00 fm  
Blogger Andrea said...

ha! inte en chans! det här är större än du nu. det är bara att gilla läget.

onsdag, september 28, 2005 12:12:00 em  
Blogger up said...

Håller helt med Andrea, alla kan fetglömma att vi skulle sluta med veckobloggandet nu när jag snart har fullgjort min vecka!

onsdag, september 28, 2005 3:21:00 em  
Blogger M said...

Dra du ut dina sista memoarer i kväll så börjar el-pl-kärringen sina högintressanta spekuleringar i morgon.

onsdag, september 28, 2005 3:58:00 em  
Blogger up said...

el-pl?

onsdag, september 28, 2005 4:48:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home