tisdag, april 11, 2006

Jeans...

Flyger upp till Ösund i morgon och ska åka direkt till Åre. Om inte planet är asförsenat. Ska bli så askul att åka skidor, blir min första gång för i år. Kalk, Mange och Björn(som just nu sitter på tåget upp) ska också med men det verkar som om jag blir själv med skidåkningen men skit i det. Pratade precis m mamma som hälsade att vädret imorgon skulle bli värdelöst. Fan.

Igår blev jag klar min världens längsta löneförhandling. Det är faktiskt asintressant med löneförhandlingar. Lockar vekligen fram sidor man aldrig ser hos sin chef eller använder själv. Vi har halvskrikit åt varandra, varit skitarga, gapskrattat, jag har funderat på att sluta, trott att jag haft halva innne etc, men nu är det klart. I min värld blir löneförhandlingen nåt slags kvitto på precis allt man presterat det senaste året vilket gör att man engagerar sig så in i helvete. Är dock tacksam över att vi lyckades hålla en hyfsat konstruktiv nivå. Till skillnad från min kollegas samtal. De hamnade i nåt slags läge som innebar att hennes chef egentligen rabblade en massa argument om hur dålig hon var(trots att han egentligen älskar henne). När förhandlingen var klar var han precis lika snäll och uppskattande som vanligt. Hon som kanske skulle varit nöjd m lönen var istället totalt knäckt, är asstörd och känner sig sämre än någonsin. Så sjukt att de flesta av de jag jobbar med(inklusive jag själv) river upp sig själva för en sån här grej. I slutändan handlar det ju ändå bara om att kunna köpa ett par jeans extra nån gång då och då. Vilket iofs är jävligt kul...

12 Comments:

Blogger up said...

Kul att förhandlingen är klar! ser fram emot att höra detaljerna, men det kan vi ju ta live. Tycker absolut du ska fira med att gå ut och köpa ett par nya jeans. Även jag blev mkt sugen när jag såg alla snygga exemplar som du länkat till.

tisdag, april 11, 2006 11:12:00 fm  
Blogger M said...

Ja, synd att jag inte kollade länken innan jag köpte ett par. Mina sitter inte riktigt som på modellerna, klart mer baggy, men det blir bra mkt mer plats för påskägg å andra sidan.

tisdag, april 11, 2006 12:35:00 em  
Blogger up said...

jag har ju härmat dig med de där jeansen och gjorde precis samma reflektion - mina sitter MKT mer baggy. Å andra sidan tycker jag det är rätt så skönt. Perfekta slappar-jeans, typ

tisdag, april 11, 2006 12:54:00 em  
Blogger M said...

Perfekt så bestämmer vi att vi tar med dem, de svarta jeansen, samt Pourtröjorna till Spejno? Vi borde väl ha ngn vit HM t-shirt som är lika också?

Köpte du samma färg eller de ljusare?

tisdag, april 11, 2006 1:10:00 em  
Blogger up said...

jag köpte samma färg. såg på länken du skickade att det fanns många andra justa färger så man kanske måste bredda sig.

perfekt med likis-kläder i spejno. hm-topar har vi säkerligen lika. Dessutom har ju hela TS likadan shorts och tröjor som vi fått av Andrea och dom måste väl också tas med.

tisdag, april 11, 2006 1:39:00 em  
Blogger M said...

Kan man tänka sig att vi även plockar med oss våra pennor? Måste säga att jag undrar över om vi gick miste om pennorna den här sista resan, beror det på att Martin stoppade det hela eller på att hela TS inte varit samlade vid samma tillfälle ännu? Hänger du med till Spejno Andrea=

tisdag, april 11, 2006 2:23:00 em  
Blogger Andrea said...

Du svarade på din fråga själv, m. Och det är inte Martins fel.

tisdag, april 11, 2006 2:25:00 em  
Blogger Andrea said...

Spejno blir det inte av för mig tyvärr. Har kollat Sterling flera gånger sedan jag kom hem och flyget går på över 4000 kr. Lite för dyrt för en som börjat spara för nästa vinterresa redan...

tisdag, april 11, 2006 2:27:00 em  
Blogger Andrea said...

Det får väl bli pennutdelning på UPs fest?

tisdag, april 11, 2006 2:27:00 em  
Blogger M said...

Ja!!!!! Underbart, hade känts jävligt risigt om du helt abrupt slutat belöna oss med pennor från alla världens kanter.

tisdag, april 11, 2006 2:30:00 em  
Blogger Andrea said...

Nej, jag ägnade mest tid åt era pennor av alla presenter. Konkurrensen var iofs bara snidade tvålar till Tom och Jerry och nyckelring till kusinbarnet.

tisdag, april 11, 2006 2:33:00 em  
Blogger up said...

självklart ska pennorna med - kan inte fatta att jag glömde det. Jag har för övrigt alltid med mig min noshöringpenna i väskan. Som ni vet har jag ju dessutom använt den på ett jobbmöte - till min delägares odelade förtjusning.

tisdag, april 11, 2006 2:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home