onsdag, maj 30, 2007

Vaktis ar tillbaka!!

Fy fan vad jag vek mig for en liten stund sedan nar jag stod i koket och skulle gora mig en kaffe pa den lilla kaffemaskin som vi har har pa jobbet. Det visade sig att en typ slasklucka var full och att den var tvungen att tommas innan man kunde gora nytt kaffe. Jag borjade glad i hagen utfora denna lilla maintenance och mitt i arbetet slog det mig: jag ar ju vaktis! det ar ju detta jag ar fodd till att gora! Nu galler bara att snabbt som attan frakta over den gamla folkabussen som jag korde runt i pa mina reparationsuppdrag (tror den star registrerad pa AB Bindhamt) och sen blir kaffedrickandet aldrig sig likt pa Manhattan.

2 Comments:

Blogger kejt said...

Det känns tryggt att veta att vaktis är tillbaka i gamla vanor. Kul att träffas den 15:e! Jag åker till London i dag.

torsdag, maj 31, 2007 10:20:00 fm  
Blogger M said...

Äntligen är den gamla storyn om vaktis och bindhämt åter m i bilden. Mycköt, mycköt skönt.

Har faktiskt också en del kaffemaskinsbestyr. Vi är 3-4 st som hämtar kaffe samtidigt och det slår aldrig fel, när jag än dyker upp i ordningen och trycker på knappen så avbryts kaffeblandningsprocessen och "Töm sumpbehållare" tänds. Har nu börjat misstänka att den lagrar fingeravtryck och synkar dessa m hur många som faktiskt tömmer sumpbehållaren på beordran(dvs de som är så kaffeberoende att de helt enkelt inte bara skiter i det). När sen den mest m flest träffar i tömlistan dyker upp m sitt finger så passar maskinen på att sända ut sin beordran.

torsdag, maj 31, 2007 1:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home