tisdag, maj 15, 2007

Okej...

"Hm...okeeeej..." var Andreas kommentar när hon såg Serbiens sångerska i lördagens ge-ditt-grannland-bästa-poäng-melodifestival. Martin gav henne ett snabbt ont öga över detta politiskt inkorrekta utlåtande och jag asvek mig...

Ingrid som inte riktigt var införstådd med det felaktiga att ha kort svart hår, kostym, vita gympadojor och brillor tyckte att hela scenariot var väldigt intressant. Martin suckade över vilka puckon Andrea och jag var som gjorde en sån grej över detta. När vi fattade att det inte var ok att lära Ingrid att man som tjej måste ha långt hår och klänning var olyckan redan skedd. Vi gjorde allt för att ställa saker till rätta genom att påtala hennes cool- och snygghet.(ett antal ggr råkade vi också i ren panik för att vara korrekta kalla henne för "honom"... något som inte direkt gjorde Martin mer nöjd.)

Det första hon sa till sin manliga dagisfröken på måndag var "tänk att den där konstiga tjejen vann?" Vaddå konstig, jag tyckte hon var snygg. Ingrid kollade på honom som om han var en idiot, han i sin tur kollade på mig och konstaterade att jag var en ännu större idiot. Jag mumlade nåt om ett missförstånd och skämdes....

3 Comments:

Blogger Andrea said...

ja, det är väl sista gången vi bjuds in (eller kanske bjöd vi in oss själva?) för att se på Eurovisionen... Små grytor har verkligen oxå öron.

tisdag, maj 15, 2007 11:40:00 fm  
Blogger M said...

absolut inte, ni är välkomna när som helst igen, det var skittrevligt! trots att dippen ni bjöd på var lite mesig:)

som jag skrev så var jag ju själv inte någon förebild...

tisdag, maj 15, 2007 12:36:00 em  
Blogger Andrea said...

Nästa gång får Martin hålla låda och vi käften.

tisdag, maj 15, 2007 12:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home