fredag, oktober 14, 2005

Nästan ett sideboard

Jo, alltså, igår klarade jag uppdraget att hämta Maria på Gärdet (17.30).
Rattade vidare mot Spånga, under glatt snack(17.30-18.00).
Så glatt att när vi kom till Spånga fick vi TV-programmet Lost att verka som rena barnleken. Spånga är ungefär som den ön, lika otillgänglig och skrämmande...! Efter ca en halvtimmes irrande, där kartläsaren Maria hade vissa svårigheter att läsa de gatunamnen på telfonkartan (vi skulle åka antingen Solhagsgatan eller Solhemsgatan, på kartan står det endast Solh.gatan...) börjar vi bli smått stressade över att inte hitta till möbellagret. Maria stoppar en farbror och slänger över kartan till honom, varpå hon börjar rota bland alla sina papper och samtidigt försöker ringa Bo Koncepts lager (18.20).
Frabrorn börjar ta av sina glasögon och har svårt att måtta avståndet till kartan, jag varvar bilen i all stress över att hinna till 18.30, då lagret stänger. Visar sig att vi måste tillbaka till utgångspunkten vid Spånga station. Ingen svarar på lagret när Mria ringer (18.25).
Rallykalk kör så det ryker, fast fel hela tiden... Till slut hittar vi rätt gata (men åker naturligtvis åt fel håll på den) Minuterna tickar och ca 18.32 hamnar vi äntligen rätt. Eureka! Vi befinner oss nu i ett alldeles öde industriområde, och det har blivit helmörkt ute... Utanför lagret sitter en man i en bil, och av någon anledning tror vi att han kan ha ett samband med lagret. Jag slänger mig på hornet och Maria rusar ut för att haffa honom. Det visade sig dock att mannen befann sig där av helt andra anledningar än att vänta in oss för möbelhämtning. Han trodde nog att han hade en helkväll framför sig när två urläckra (??) damer tvärnitar framför honom i den öde kvällen... Nåväl, han åker därifrån, det lyser på lagret, vi ringer på och... ringklockan fungerar inte! Vi bankar, ringer Bokoncept igen, men utan framgång. Efter en kvart inser vi att det nog är kört att få med sig ett stycke sideboard hem, börjar asgarva och kör in till stan igen. Där blir jag bjuden på mat av Maria (TACK!) och sedan är det hemgång och läggdags.

Idag var jag mycket trött redan från morgonen tydligen, eftersom jag fick kommentaren "oj, du ser inte så pigg ut" när jag gick förbi en karl på vägen till jobbet. Råkade visserligen gäspa honom rakt i ansiktet, men ändå...
Hade samtal med ett par föräldrar, sedan lektioner hela dagen. Dagens rätt: Pastasallad eller tomatsoppa. Jag åt båda...
Hade terminens första utvecklingssamtal på eftermiddagen. 1 down, 23 to go! Så nu sitter jag och försöker planera igen. Har tackat nej till fredagsöl, med ambitionen att träna när jag lyckats slita mig från jobbet. Får väl se hur det går. Får också se hur mycket bloggande det bli i helgen, när jag bara har en långsam modemdator att tillgå...

Trevlig helg!

2 Comments:

Blogger M said...

Kunde inte ha beskrivit den sjukt knäppa kvällen bättre. Det nästan roligaste av allt är dessutom att jag lyckades läsa en liten finstilt text om att efter angivet leveransdatum debiterar lagret 150kr/dygn om man skiter i att hämta ut möbeln. Enligt mitt leveransdatum 15 september skulle detta innebära en nätt liten kostnad på ca 4500:-. Sideboardet kostade 5800...

Vi ses i morgon Kalk, lagret öppnar 10-14, de har tydligen ingen telefon där men butiken har ringt och förvarnat om att vi dyker upp. Nästa veckas resa till Spånga skulle kunna bli tisdag om det passar dig?

Tusen tack för igår, pussar...

fredag, oktober 14, 2005 4:25:00 em  
Blogger Andrea said...

Vek mig oxå. Mest åt att Kalk varvade bilen... Som värsta rallyföraren!

Ser med spänning fram emot huruvida M ska måsta punga ut med de 4500 för "förvaring..."

söndag, oktober 16, 2005 5:06:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home