söndag, oktober 16, 2005

Tjannes senaste story

Hmmm, inlägget: "Ett sideboard!!" ska läsas före detta. Försökte nämligen låtsas att jag bloggat varje dag och inte skrivit om hela helgen på söndagkvällen då jag råkade börja i lite fel ordning tror jag???

Söndag:
Började dagen med ett träningspass på djymmet, sedan en fantastiskt lååång (denna beskrivning gav för övrigt brorson Leonard om tomten härom året...) frukost.
Skippade en teater med Björsas arbetskamrater till förmån för att ännu en gång reklamera ett par stövlar. En liten favoritsysselsättning jag har. Har nu ett sprillans nytt par, dessutom en annan modell (passar mig utmärkt då jag redan börjat lessna på de förra), så kan man också shoppa. Köpte även en psykedelisk kjol som jag inte vet om jag ska behålla.
Sedan fika på Waynes, drottninggatan - ett ställe där de inte hade mycket av det som stod på menyn och hon som stod i kassan skämdes inte ett dugg över det, utan tyckte mest att vi var jobbiga som ville handla - med Kejt22 och Sofia. Över fikat tittade vi på Kejt22:s kort från hennes resa, supernajsa bilder!! Sedan drog jag och B och storhandlade så att jag övertrasserade mitt konto (jävla kjol). Hämtade upp lillebror på hemvägen och lagade sedan det klassiska bakfyllekäket Tacos, bara det att ingen av oss var bakis. Sitter nu och bloggar och dricker redshout och äter mörk choklad. Tror att det ska bli mitt nya söndagsnöje! Och när jag sitter och skriver som bäst ringer Tjanne (dvs, ringer en signal och lägger på så att storasyster ska ringa upp) och berättar sin senaste story, vilken inträffat precis när han gick från oss och ner till bussen. Så Kejt22, på begäran: Framför honom går ett äldre par på vägen och rätt vad det är trillar gubbens byxor ner till fotknölarna, kalsongerna, som är lite stora, fladdrar för vinden (Tjannes uttryck) och han ber irriterat frun att dra upp dem. De går två steg, och vad händer?? Brallorna åker ner igen! Ni kan ju tänka er hur svårt lillebror måste ha haft att hålla sig för skratt under denna promenad. Bara i Djucket, mina vänner, bara i Djucket(?)...

1 Comments:

Blogger em said...

Ja, han kanske borde starta en blog!

tisdag, oktober 18, 2005 8:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home