tisdag, januari 03, 2006

Nytt år nya möjligheter?

Nu har det varit lugnt på bloggen ett tag. Jag tycker att det är dags att skriva av sig julfläsket nu!

Själv har jag varit uppe tidigt på morgonen (halv 10, har fått riktigt dåliga vanor på lovet...) och förberett mig för 2006 års första inlägg. Började med en stärkande tallrik fil och müsli och efter det körde jag uppvärmning i både armar och fingrar. Sedan stretchade jag lite allmänt och känner mig nu redo och klar:

Firade nyår med Åsa och Marit på mitt jobb (+ fyra andra kompisar till Åsa) Åsa hade lagat enormt god mat, planerar att helt fräckt sno menyn till min födelsedag så jag går inte in närmare på vad det var, förutom att jag åt mig så mätt att jag inte kunde dricka. Stort problem! Eller? Här kan man stanna upp och skärskåda mina prioriteringar, om man känner för det. Raketer och fyrverkeri vid Nybrokajen på tolvslaget och sedan gick vi på ett uteställe och ni måste nog tortera mig för att få fram namnet, inget jag vill skryta med. Marits kommentar "det här är ju precis som en Finlandsfärja" säger nog allt. Blev lite sjuk (på riktigt alltså, för dig som hängt med och läst nogsamt så har det ju framgått att jag inte var särskilt onykter eftersom jag åt för mycket) och åkte hem rätt tidigt. Nyårsdagen, sjuk i soffan - feber, ont i halsen, ont i huvudet och yrslig.

Nu är jag nyfiken på att höra om era nyår också, även ditt Andrea, det vore väl kul om du gjorde ett gästspel på denna gamla slitna TS-blog?! För du är väl på och läser om oss, eller är det bara din nya balla bankok som gäller? Anki, dags att slå oss alla med häpnad och faktiskt göra ett inlägg i år?

1 Comments:

Blogger up said...

bra initiativ att komma igång med bloggen igen! Är det kanske t o m din vecka nu?

Låter ju surt att du blev sjuk på nyår, men härligt med så god mat. Kom igen nu, berätta vilket ställe ni var på...

jag firade med Ulrica och Martin och Kjell från Lindahl. Vi hade köpt en färdiglagad meny från Hötorgshallen som var god och annars tog vi det ganska lugnt. Lite bubbel vid 12-slaget med Malmsjö på tv och kollade på fyrverkerier över St Eriksbron genom fönstret (vi var inte hemma hos mig som den observante läsaren då snabbt förstår). Vi tog det bara lugnt sen och jag var hemma vid 2, även jag i ganska nyktert tillstånd. Hade helt otippat turen att få tag i en taxi direkt när jag kom ut på gatan.

jag hade dessutom varit på bröllop dagen innan (mkt trevligt) och var därmed rejält trött på nyårsdagen och sov ända till kl 11.

onsdag, januari 04, 2006 11:49:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home