fredag, december 09, 2005

Långsökt, F.F och Cardigans

Måste försöka återge en grej som hände i morse:

Lyckades tolka (dock med hjälp från B) följande del av ett sms från Maria i morse till att Baffy och Pef hade köpt hus här (i stället för planer på husköp i Åre...), och att även Mange köpt hus /lgh här:

"Uf peppar k hus här, mange å."

Fråga mig inte hur vi kunde tänka så konstigt, skyller lite på att Marias sms-stavning brukar vara lite bisarr (typ "Hej farlig" i stället för Hej darling). Undrade dock hur hon fick pef till peppar. Och visst är det väl sjävklart att man förkortar "köpt" med ett enkelt litet k? Var dock ett tag inne på att det stod för "kejt" och då blev det riktigt snurrigt.

Sms:ade tillbaka till maria: "Va?! Är det sant?? Har de köpt hus och vad har Mange köpt?" Fick tillbaka en liten förklaring...

Om någon är lika bakom flötet som jag och B kan jag meddela att sms:et stod för att Uf skulle baka pepparkakshus hos Maria, Mange också.

Vet ej om någon fattar detta inlägg men jag vek mig så fruktansvärt mycket när detta hände på tåget in till jobbet i morse! Det var tur att B åkte med samma tåg annars hade jag nog blivit avslängd för att jag skrattade galet mkt, så att tårarna rann nerför kinderna (tom uf hade hamnat i lä där, då förstår ni kanske omfattningen av tårflödet)! B skämdes. Har sedan dess börjat skratta högt för mig själv flera gånger åt detta under dagen...

Well, well, kan för övrigt tala om att Fryshuset troligen är världens sämsta konsertarena. Men trots usel lokal, dåligt ljus och strålkastare rakt i ögonen, så var Franz Ferdinand mycket bra i går! Bara bra låtar och skönt sväng! Gillar det brittiskt snobbiga uttalet i deras låtar.

På tal om konsert så ska jag, B (fast han vet inte om det ännu, det får bli hans present), Emma och Jennie fr jobbet, gå på Cardigans på Nalen 21/3. Vi har dock bokat 4 bilj extra om det är någon fler som har lust att haka på. Hör av er till mig före onsdag 14/12 i så fall!

Ikväll ska jag på "Nötknäpparen" och få lite julkänsla. So long!

3 Comments:

Blogger M said...

och jag också!! Ja du Kalk, var som sagt glad över att du hade sällskap själv satt jag som en idiot och asgravade själv. På tåget mot Ropsten. Idag har jag en helt sjukt strssig dag, om jag tittar på min todolista skulle jag uppskatta att jag kan komma hem i morgonbitti. Så skriver inget mer nu. Ser fram emot LÖRDAG!!!!

måndag, december 12, 2005 10:32:00 fm  
Blogger uf said...

Jag följer gätna med på cardigans!!

måndag, december 12, 2005 12:19:00 em  
Blogger em said...

Kul att flera vill gå! Måste dock utfärda en varning: Emma och Jennie har gått ut med förfrågningar till sina kompisar också, så vi försöka komma fram till vilka som anmälde sitt intresse först. Man kunde bara boka 4 bilj/skalle... Men en kompis till Emma skulle försöka boka 4 till. Jag hör av mig när jag vet! Skulle biljetterna inte räcka till alla, kan man kolla på Ticnet om det finna kvar. Man anmäler sig där med anv.namn och lösenord och så är det supersmidigt att boka! Men jag återkommer via blog el sms idag eller i morgon!

tisdag, december 13, 2005 1:18:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home