måndag, november 28, 2005

Bloggen!

Jag glömde visst bort att blogga i helgen, så jag gör en litten sammanfattning...

Åt och drack gott på Grill i fredags, fick dock höra av Romo igår att Anki trodde att hon blivit matförgiftad (av anklevern?), men vi var tre stycken som åt likadan mat och jag kände inget efteråt. Gjorde du det Maria? Åkte hem och proppade i mig godis sedan.

Sov länge på lördagen, och åt lång frukost. Ääälskar dessa stunder! Sedan åkte jag och B in till stan och shoppade lite. Var på Second hand-butik och la undan en kappa som jag ev åker och köper idag. Jag är inte riktigt kompis med secoand hand, men vi kanske kan bli? Var på Streets julmarknad och köpte jämtländskt tunnbröd (så gott!) och ett halsband. Sedan åt vi indiskt på söder, väldigt gott det också...

Det blev en tidig lördagkväll eftersom B skulle upp och jobba på söndagen. Då passade jag på att städa, asjobbigt eftersom det var ett tag sedan sist. Sedan åkte vi till storebror m fam. och åt lunch och adventsfikade . Hastade sedan snabbt iväg till Täby centrum, för att hämta en tavla som vi lämnat in för inramning (vattenskada i butiken=stängd), och byta ett par skor, dock ej mina denna gång (fanns visst ingen Nilssonbutik i hela detta stora köpcentrum= inget byte). Skulle även storhandla och väljer då pga tidsbrist att gör detta på samma ställe. Täby är inte lågpris direkt.

Idag har vi firat första advent och tänt ljus i klassrummet och haft det allmänt mysigt. För en stund sedan gick det ut ett "all-anrop" om att så mycket personal som möjligt skulle gå ut och rast-vakta (första snön...) för att förhindra att det händer olyckor. Men jag sitter och bloggar på min rast i stället! Ikväll är det styrelsemöte (som vanligt, varenda jevla måndag). Tjena!

8 Comments:

Blogger M said...

Låter som en ashärlig lördag Kalko. Nej min stålmage som antagligen är van vid hur mycket konstigt som helst-helt opåverkad. Jävligt trevligt var det hur som helst!

Själv har jag för andra gången på en vecka varit till doktorn med Ingrid och denna gång fick vi reslutat, streptokocker så nu får man väl hänga där i 2 timmar m lillebror också.

Vek mig en del när Ingrid efter att ha suttit och glott i en evighet på en gubbe bredvid oss i väntrummet frågade "Kan det växa hår ut ur örat?" Eh...ja visst svarar jag. Men kan man höra om man har fullt m hår i örat? Det går alldeles utmärkt svarade jag och avslutade dialogen med ett enormt kvävt garv.

måndag, november 28, 2005 5:22:00 em  
Blogger em said...

Av barn och alkisar osv... En rätt klok fråga av Ingrid tycker jag allt!
Maria, det är nu hög tid att du kommenterar ditt inlägg om Raun.

tisdag, november 29, 2005 11:30:00 fm  
Blogger M said...

Finns inte helt oväntat ngn kommentar på sulkyinlägget, tror inte ens att det var korrekt(var möjligtvis in på banan, inte sulkyn men gillar det ordet bättre). Fick dock en sån rapport efter varje år Fredrik kom hem från Valla. På grund av att han rös så mycket när han återberättade det där...?!

Men Kalk, en av Björns böcker som handlar om en tjej som är gift m en alkis är helt fruktansvärd. Har du läst den, hade ont i magen hela tiden när jag läste igår. Vill helst fortsätta tills det förhoppningsvis löser sig.

tisdag, november 29, 2005 2:02:00 em  
Blogger em said...

Ja, kommer även ihåg hans "Å här kommer dom!" Om hästarna på upploppet alltså. Och "JOBBA RÅ!!!!"

Har inte läst boken ännu, men den låter grym. Håller just nu på med Lasermannen, mycket bra bok. Måste spela in avsnitten som visas på TV så att jag inte vet handlingen i förväg (som att man inte vet det ändå...)!

tisdag, november 29, 2005 2:09:00 em  
Blogger M said...

För första avsnittet har redan varit hörde jag, ngt jag missade men du spelade alltså in eller??

Kommer även ihåg när jag var med live på Valla och fick mitt i en stillsam middag på Kongressen ett högt gällt skrik i örat - SVARA DÅ KARL-ERIK, SVAAAARA!!!

tisdag, november 29, 2005 4:13:00 em  
Blogger em said...

Yes, det var repris i går kväll och då spelade vi in.

Jamenvisstja, det var nog det där med SVARA RÅ!!! som jag tänkte på! Gillar att han skriker lite gällt också. LOL!

tisdag, november 29, 2005 4:54:00 em  
Blogger M said...

Då kanske vi måste ha en Laserman-get-together när du läst färdigt din litteratur då.

Jobbar och har precis tryckt en pizza, helfresh mättnadskänsla...eh. Andrea har lunchat med mig och mina kollegor idag vilket var mycket najs!

tisdag, november 29, 2005 7:53:00 em  
Blogger Andrea said...

Mycket najs indeed.

torsdag, december 01, 2005 1:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home