torsdag, november 24, 2005

Rune...

...har namnsdag idag. Farsan alltså!

Upptäckte just att jag har ett stort hål i min tröja, i armhålan. Känns inte helt fräscht då jag stått och vevat med armarna och försökt visualisera vad jag pratar om för eleverna under dagen.

Dagens kommentar: "Fröken, jag är helt utskrattad!" Varpå jag bli lite orolig och undrar vilka det är som skrattat åt henne. Hon ser dock rätt glad ut när hon fäller kommentaren, och förklarar att hon skrattat så mycket att hon har skrattat ut allt skratt hon har. Så fick det ordet en helt ny innebörd...

Tror faktiskt att jag ska dra hem från jobbet snart. Efter många sena kvällar (styrelsemöte måndag, klassfest tisdag och målarkurs onsdag) måste jag bara få sega i soffan en kväll. Tror att den har saknat mig lite. Har dessutom hostat sönder huvudet och bröstet den här veckan så det känns helt legitimt att lägga sig och softa med lite gorra och tycka synd om sig själv. (Ni märker att jag försöker rättfärdiga mitt handlande rätt rejält va?)

Tar nya tag i morgon!

2 Comments:

Blogger M said...

GRATTIS RAUN!!

Ses snart på Grill Kalk. Känns skönt att komma in i dimman igen, snart 15 timmar sen sist... UP och jag satt och drog i oss ett superfint franskt vin som luktade jordigt och exklusivt. Siktade efter det än högre och sölade i oss den fina pavan som UP fick av TS när hon blev advokat.

Ja, ja....

fredag, november 25, 2005 3:18:00 em  
Blogger em said...

Det är en förälder i min klass som är konstanär och behöver lite extraknäck. Hon har två kurser nu och har lånat mitt klassrum till dessa och som tack fick jag och Emma gå kursen gratis. Den är slut nu, men det var rätt kul och skitsvårt. Ändå målade vi mest med inspiartion från kubismen och op- och pop-konst, vilket kan tyckas rätt enkelt... Men inte för en stel och okreativ fröken som jag!

måndag, november 28, 2005 11:33:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home