torsdag, november 17, 2005

Tvinsot och läxförhör

I dag har jag haft en ordinär lärardag, historia på förmiddagen; 1700-talet (slav- och fjärrhandel, indinaner som kaster te omkring sig etc) och sedan ett projekt om kroppen som är ett samarbete med biologi. Alla grupper utom en hade bestämt att dom jobbade bättre på annan ort, så jag och anorexigruppen sökte information och hittade tvinsot - 1800-talets svar på ätstörningar. Engelska och läxförhör med skolans spattigaste klass tog musten ur mig totalt så nu längtar jag intensivt efter att gå hem och mysa i soffan. Har tyvärr tvättstugan i kväll, det kommer att störa min plan på att vara utslagen hela kvällen, känns inte lika bra att vara utslagen i intervaller mellan tvättstugeturer.

3 Comments:

Blogger Andrea said...

Det låter som grunden till en artikel:

Ätstörningar inget nytt - tvinsoten skördade offer redan på 1800-talet.

torsdag, november 17, 2005 4:40:00 em  
Blogger up said...

låter som ett uppslag för en hungrig (pun intended!) frilansare...

håller helt klart med om att utslagenhet inte är lika skön när den avbryts av att man måste dra ned i tvättstugan i tid och otid. Det händer mig tyvärr varje söndagmorgon.

torsdag, november 17, 2005 5:04:00 em  
Blogger em said...

Tvinsot är ju ett mycket bättre ord än anorexi, man hör ju att personen verkligen tvinar bort!

fredag, november 18, 2005 3:08:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home