lördag, november 12, 2005

Guldlock och de två björnarna...

Vilken totalt knäpp fortsättning det blev på den där kvällen. Strax innan UP och Ulrika S från Lindahl dyker upp laddade med vin och peppade för Springsteenkväll(ngt jag totalt missat...?) så vaknar Holger m världens örvärk. Der hela slutade med att jag gick och la mig med Holger som var vaken hur länge som helst. När han till slut somnade lyckades även jag somna.

När jag sen vaknar och kliver upp så fick jag känslan av
- vem har suttit på mina stolar
- vem har lyssnat på mina Springsteenskivor
- vem har satt fram min ost på bordet
- vem har druckit ur en flaska vin OCH lämnat en oöppnad flaska.

Klockan var 3 och mina gäster försvunna(vilket jag naturligtvis har den fulla förståelse för)

Well, UP och Ulrika ber så hemskt mycket om ursäkt, antagligen min sämsta värdinneinsats någonsin. Skål och ursäkta!

2 Comments:

Blogger up said...

jo visst, det blev en halvmysko fredagskväll... Måste ju erkänna att det där med Springsteen-kväll var lite av en impulsidé som jag och U tåtade ihop i taxin på väg över, så det kan m. inte lastas för att hon missat. Dessutom ingen anledning för m. att be om ursäkt. Som framgår med all tydlighet av m:s blog lyckades vi ju förse alldelse utmärkt på egen hand och jag hade sen inte ens den goda smaken att plocka undan efter mig. Jag undrar vem det är som ska be om ursäkt...

måndag, november 14, 2005 10:40:00 fm  
Blogger em said...

Viker mig åt denna något annorlunda fredagkväll!

måndag, november 14, 2005 11:31:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home