måndag, november 07, 2005

helgen

jag har valt att lägga ihop fredag, lördag och söndag eftersom det finns så lite att skriva om. I fredags var det helgsegt på jobbet o jag gick hem tidigt och tog en tupplur i soffan. Sen hade jag det stora nöjet att åka ut till Djucket och bli bjuden på en god o trevlig middag. tack så mkt för det, Kalk.

I lördags var jag rekordslö och lämnade bara lägenheten en gång för att gå på ICA. Roade mig i övrigt bara med sudokus, dvd:s och annat smått o gott. I söndags var det lite mer action. klev som vanligt upp tidigt för att tvätta kl 8. tänkte på att vattnet rann till lite ovanligt långsamt i maskinerna, men tillskrev det bara till den allmänna standarden på vår tvättstuga och gick upp och la mig igen. Hörde efter ett tag något som lät som att det dunkade på dörren men antog att det bara var ngn som väsnades i trappen (antagligen min granne rakt under mig:)). Gick sen ner för att ta ut tvätten och träffade då en granne som berättade att vattnet var avstängt eftersom det var en vattenläcka i området. Det var "vattenkillen" som hade varit och dunkat på min dörr. Jag undrade i mitt stilla sinne vad han har emot ringklockor... Hursomhelst, som tur var hade jag lite vatten kvar i vattenkokaren sedan dagen innan, och det räckte till en kopp te, så den sedvanliga söndagsfrukosten gick iaf att genomföra. Vattnet kom tillbaka vid ett-snåret så då tvättade jag klart och sen blev det till slut en timmes promenad. köpte Vanity Fair (just det Andrea, den bra tidningen, inte Vogue) och varm choklad-mix och gick hem och mös i soffan.

1 Comments:

Blogger Andrea said...

Läste precis i tidningen om vattenläckan på Gördet och tänkte "undrar om det drabbade UP". Och det gjorde det ju. Inte alltför allvarligt verkar det som i alla fall.

måndag, november 07, 2005 9:59:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home