tisdag, november 01, 2005

Bästa måndagen på länge

Ledig måndag, med 3 veckors jobb på SvD inbokat. Alltså kan man helt slappna av och inte ha det minsta dåligt samvete. Härligt. Tog mig dessutom upp klockan 9 trots att jag kommit i säng så sent. Satte mig till och med och började klistra foton, hade tänkt mig vara helt färdig med allt från Afrika innan vi drar till Asien. Vilket betyder att jag verkligen ser fram emot att UF lägger ut bilder från Gotland på nätet så att man kan beställa ett gäng!

Sedan internettade jag på bibblan. Var på extremt blogghumör och lyckades göra inlägg på alla mina bloggar. Det lär inte hände igen på ett tag... So far so good, sedan gick det lite åt pipsvängen. Hade gjort upp en shoppinglista för att gå till Bondens Butik och handla ekologisk strutsfärs (det låter som ett skämt... men det är inte det!) då det slog mig att de kanske inte har öppet på måndagar. Ringde och kollade och mycket riktigt. Fan. Ny plan: jag går till Café Arom på Erstagatan och provar deras smaskiga sallader. Promenerade iväg bara för att komma fram till en skylt "Från 31 oktober är vi i Tokyo och serverar sallader" I Tokyo? What are the odds? Efter dessa missöden, blev jag helt vilsen och irrade runt i Sofo ett tag tills jag mer eller mindre ramlade in på Tevere på Nytorget. Där fick jag i alla fall en toppengod macka.

Sedan tog jag en latte på Waynes och där fick jag uppleva dagens tredje mindre lyckade händelse (allt kommer ju i tre som ni vet). Satt i godan ro med en DN och kaffe då jag tittar upp och möter blicken på ingen mindre än Peno. I sällskap av Sofia Holmberg. Inte en sån blast från the past man känner för. (hoppas ingen av dom läser den hör bloggen..., du får säga M om jag ska censurera...)

Drog snabbt till hemmets lugna vrå. Hade bestämt med M att vi skulle storhandla på kvällen, något som efter mycket velande slutade med att vi istället drog till Heron City och gick på bio... Vet inte hur det gick till. Vi såg "The Island" som var ok, typisk måndagkväll-inget att göra-action. Det var coolt med Heron, precis som i USA eller Oz, värsta jättekomplexet.

13 Comments:

Blogger M said...

Gillar inte riktigt att du skriver om Martin som M. Blir förvirrat att han fått överta mitt signum eller är det möjligtvis han som skulle kunna tänkas må dåligt av att av att Peno finns omnämnd här? Eller är det jag? Eller är det han? Eller...?

tisdag, november 01, 2005 3:45:00 em  
Blogger Andrea said...

okej, du får vara lilla m och Martin får vara stora M. Är det ok?

viker mig...

tisdag, november 01, 2005 4:01:00 em  
Blogger uf said...

Dom är utlagda nu. Kolla era mail!

tisdag, november 01, 2005 5:18:00 em  
Blogger up said...

vem är sofia holmberg?

onsdag, november 02, 2005 9:13:00 fm  
Blogger Andrea said...

Ja, jag hade en härlig buk-svägerske-chat med både Sofia och Peno... Not. Hon har ju nonchat mig i 15 år så det vore väl synd att gräva ner den stridsyxan. ;-)

onsdag, november 02, 2005 1:44:00 em  
Blogger up said...

som sagt, vem är Sofia Holmberg?

onsdag, november 02, 2005 3:51:00 em  
Blogger Andrea said...

I'll tell you later UP (låter som när man pratar med barn, använd engelska så förstår hon inte... SH alltså)

onsdag, november 02, 2005 4:01:00 em  
Blogger up said...

ok. roger that. (inte heller det fattar SH)

onsdag, november 02, 2005 4:47:00 em  
Blogger M said...

viker mig!!!

onsdag, november 02, 2005 9:01:00 em  
Blogger Andrea said...

dessutom fick Up rätt, hon heter inte holmberg, hon heter Bernholm. Jag hade bara holm rätt...

torsdag, november 03, 2005 11:17:00 fm  
Blogger up said...

vem är sofia bernholm?

fredag, november 04, 2005 10:07:00 fm  
Blogger Andrea said...

oh ha ha...

fredag, november 04, 2005 2:40:00 em  
Blogger up said...

just det, hahaha

lördag, november 05, 2005 6:54:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home