tisdag, oktober 25, 2005

får skämmas som en hund

Jag ahr lite att ta igen nu men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Det är så när amn inte hinner sitta vid datorn på jobbet och hemma är den ett sego. Men igår anlände min nya laptop som jag jag ska blogga intensivt med bara jag får igång den.

Lörd: Snapsvise SM visade sig avra en populär begivenhet som funnits i 10 år, svt filmade och det avr knökfullt. Daniel gick dock inte till final med sin "Det sam en kräfta i älvens fåra, jag slog ihjäl den med ekans fåra..." Många mer töntiga texter än så förekom. På kvällen blev vi bjudna på middag där Daniel bjöd på vitsvanshjort som han skjutit i Minnesota med sin pilbåge. (Mannen har många strängar på sin lyra).

Söndan var ganska seg, sov länge och gjorde inget speciellt. Åt. På söndag kvällen åkte jag tillbaka till lyan i Solna för en ny arbetsvecka.

Måndag började som vanligt med havregrynsgröt, honung (efetrsom mjölken gått ut kanske det inte skulle kännas om den var sur...) Den gick att äta trots att den var från den 19:e. På cykeln i vanlig ordning 07.30. På fm var jag ute. Träffade mitt kommande inskolningsbarn som kändes som en liten bebis. Knaske skjuter lite på den inskolningen, hon har ändå en barntant som hon kan hänga med ett tag. På kvällen var det föräldramöte till 20.30. Det gick bra förutom en pappa som höll på att få ett spel för att vi inte haft föräldrafika på ett tag. Snoppade av honom med att föreslå att det kanske är något för föräldragruppen att ta tag i om de vill träffas.

Tisdag: Revelj 06.30, snoozade till 06.53, snabb dusch. Skulle verkligen ha behövt tvätta håret men bestämde att ej göra det efetrsom det ahde legat som en ishjälm runt huvet innan framkomst till erbete.
Hann inte köpa mjölk igår så den gamla fick duga. Den gick faktiskt idag också. Dock en liten aning fadd smak. 6 dgr gammal. Nu är den ialla fall slut så jag kommer ej att testa en dag till. På fm har vi varit på Vasamuseet. Nu är min lunch slut.

Ts -middag - javisst! och det är jag som bjubbar på middag-ser fram emot ddet. Kanske en liten julinspirerad middag snart?