söndag, oktober 30, 2005

Lördagsmysig shopping

Sov som små grisar ända till 10.30 vilket är weird eftersom M vanligtvis vaknar i ottan alla dagar. Höll till och med på att missa tvätttiden klockan 10. Efter det drog vi till stället på allas läppar nuförtiden, Sickla Köpkvarter! Det är som om en magnet drar oss dit, vi hamnar där nästan varje gång vi åker bil nånstans. Vi inledde med ett minibråk om var vi skulle luncha, jag ville ha stenugnsbakad pizza på fin-ställe, medan M tyckte att sluskkebab räckte. (schysst vinklad framställning eller hur?). Kompromissen blev att shoppa lite först och sedan äta fint. M ville nämligen snabbt komma igång med shoppingen, därav snabbmaten.

Jag köpte två mössar på Åhlens och två par bastant-trosor. Död åt stringtrosan. Sedan provade jag nog varenda tweed-rock/kappa i hela shoppingcentret. Hittade jag nån som passade? Not a chance. Jag är fan inte skapt för att ha vinterjacka på mig. Borde bo i nåt schysst sydeuropeiskt land där det aldrig blir riktigt kallt.

Efter fin-pizzan Cacciatora slog jag till på ett par manchesterbyxor med fickor på benen på HM. Sköna och mjuka. Mmmm. Sedan handlade vi mat på Kvantum, lammkotletter, potatisgratäng och äppelkaka med vanliljsås. Gott. Shoppingdagen avslutades med att vi körde runt i hela city och letade efter nån sorts MC-katalog/tidning som M ville ha och läsa inför vårens MC-inköp (as if...). Till slut hamnade vi på Centralen och stod och bläddrade i en halvtimme.

Kvällen avslutades med att vi svullade i oss all mat vi köpt, bland annat delade vi på en potatisgratäng menad för 4 personer... hoppsan.

2 Comments:

Blogger uf said...

Det låter som en mysig helg... Skickade ett sms till dig igår men du kanske har bytt nr? Frågan var på vilken sajt som du lade upp dina kort som dina resvänner kunde se? ar bilder Gotland bla. Skulle vara kul med en liten ts-foto-klubb.

måndag, oktober 31, 2005 12:25:00 em  
Blogger Andrea said...

Oj! jag visste att jag hade glömt nåt! förlåt, tänkte när jag fick det att jag ska svara när jag ätit middag...

http://www.kodakgallery.com

är adressen, det funkar bra. Man måste köpa något en gång om året om man vill behålla det, jag gjorde det och det funkade fint och var rätt billigt trots att det var från USA.

måndag, oktober 31, 2005 12:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home