måndag, oktober 31, 2005

Ett piratinlägg!

Trots att det är Andreas vecka tränger jag mig på med ett inlägg från höstrusket i Östersund. Var på tjejmiddag i lördags hos Ullis Johansson, trevligt! Kul att träffa Ullis och Anki, känns som hundra år sedan. Alla var sig totalt lika och vi fick höra mycket om Sannas konstiga kille... Jag skrattade en hel del.

Sedan utgång, bara jag och Sanna, och vi valde mellan O´Leareys (stavning?) och mark Twain - efter att ha kollat in båda köerna blev det MT, medelåldern lite äldre där... En helt otrolig upplevelse, jag har aldrig sett så många feta, fula och drängfulla människor på ett och samma ställe. Efter att ha knuffats hit och dit, fått mitt glas vin utspillt av en fyllskalle, försökt ragga upp en kille åt Sanna (förlovad, tyvärr), träffat Jonas Persson (han hälsar till alla och berättade att han jobbade på milko, att hans tjej är lärare och att mitt hår såg konstigt ut) och dansat lite till gamla rock-klassiker så bestämde vi att det var dags för MacDonalds. Där var det knökfullt av människor i gröna papphattar som såg ut som något som de sju små dvärgarna skulle ha på sig. Jag blev lite fundersam men Sanna upplyste om att det var München- / ölfestival i stan. Efter ett schysst skrovmål avslutade jag kvällen med en promenad över bron.

Balanserade upp mitt negativa intryck av Ö-sund från lördagens utekväll med en promenad till Frösöberget med mamma och pappa på söndagen, kollade in klätterleder - det finns supermånga bra leder på min nivå på gångavstån hemmifrån M o P. Vädret var helt underbart, soligt och höstgula löv. Sedan åkte vi till Arctura och fikade och tittade på utsikten.

4 Comments:

Blogger uf said...

Tur att termosen finns!!!! Var inte du där sist du var hemma ? Är det du eller dina päron som gillar den? Jag var också där i somras. Med morsan förstås.

måndag, oktober 31, 2005 9:14:00 em  
Blogger uf said...

Fråga till datalmajjen:Om raden längst ner på skärmen försvinner, den med "start" mm på, hur gör jag för att få tillbaka den?

måndag, oktober 31, 2005 9:17:00 em  
Blogger up said...

jag var också på termosen med ma + pa i somras!

onsdag, november 02, 2005 9:14:00 fm  
Blogger M said...

Hur är det i öset Kejt, får man ngn mer rapport? Jag lyckades faktiskt både träffa Jennie och Nina trots risig franmförhållning.

onsdag, november 02, 2005 9:04:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home