onsdag, november 02, 2005

Tell my why I don't like Tuesdays...

Oj vilken trist dag.... Upp 07.15, vilket mer kändes som 04.15 med tanke på mina morgonvanor. För trött för att tvätta håret, för trött för att promenera till jobbet... Ramlade in som ett vrak på SvD. Ska rita en bilaga här i tre veckor, skönt att få lite struktur på jobbet sista tiden inför resan. Pillade på med det fram till lunch.

Tänkte mig en skön lunch ute ensam med en tidning, men när jag kom in på La Gazelle på Gamla Brogatan var det knökfullt. Stod i kö i 10 minuter och tog låda med till jobbet istället. Inte alls nöjd...Det är ett schysst matställe där man får peka ihop en massa mezegrejor, typ couscous, hoummus, lammkött, spenatgucka och andra guckor. Vilket är gott om man får det fint uppdelat på en tallrik inte hopmosat i en folielåda...

Efter att slutat 17 på SvD trampade jag iväg till Metro och började där 17.30. För att rensa skallen lite på vägen dit gick jag in på Boutique Eden. Inget tömmer hjärnan som att gå runt och klämma på saker i en lågprisbutik. Köpte inget, men var bra sugen på en body lotion för 19 kronor. Snål? Nej, bara sparsam. Tänk på det nästa gång ni undrar hur i h-vete jag har råd att åka bort 3 månader om året... :-)

Enda höjdpunkten på Metro var att M oxå blivit inringd. Inte för att vi pussas och kramas på jobbet (jo, lite...) men det känns bättre att han oxå jobbar än myser i soffan utan mig. Ogint eller hur! Åt meningslös macka från Sandys bara för att alla andra åt det, det går fan inte att äta deras jävla mackor utan att ta en dusch efteråt, så himla fullproppade av finfördelad sallad är dom. Sallad som guckas ned av Skagenröran som man egentligen vill åt...

Jag slutade 23.30 och M lyckades få gå tidigare så vi delade en taxi hem. Home sweet home!

5 Comments:

Blogger Hannah said...

Vaddå- ska du inte vara på Metro på flera veckor?

Jag är i tårar.

onsdag, november 02, 2005 6:12:00 em  
Blogger Andrea said...

tja, det finns ju en viss risk att jag tackar jag till något mer sånt där dumt dubbelpass... snålhet/sparsamheten du vet...

eller är du bara dum nu? i så fall skvallrar jag till Ann...

onsdag, november 02, 2005 6:15:00 em  
Blogger Hannah said...

Nä. Jag är inte dum. Jag är ärlig. Du är ju en klippa. Och det är kul när du jobbar.

Jag grät faktiskt i morse på jobbet. Haha! Jag har nog PMS och blev så lycklig över Marcellas intervju med Anthony Bourdain. Förmodligen för att jag gillar honom så mycket själv, men ändå. Haha. Andreas har fotat spektaklet. Det dyker väl upp i nåt mail någon gång...

onsdag, november 02, 2005 8:26:00 em  
Blogger M said...

Är taxi en löneförmån när man jobbar sent? Låter varken sparsamt eller särkskilt likt dina vanor i annat fall, i nyktert tillstånd åtminstone.

onsdag, november 02, 2005 9:08:00 em  
Blogger Andrea said...

det är en förmån om man jobbar till 24, nu var vi bara lyxiga. delad taxi är sparsamt!

torsdag, november 03, 2005 11:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home