onsdag, november 09, 2005

vintips

min tisdag var mest som vanligt på dagen, jobbade lite och åt internlunch på jobbet. Indiskt = greasy. kan heller aldrig låta bli nan-bröden trots att det känns som att man får i sig mer kalorier än vad man behöver på en hel dag, för de är ju så goda. Segade som vanligt ihop efter lunch men dagen gick ju iaf till slut.

Kvällen var trevligare för då var jag på Mäster Anders (på Kungsholmen) och åt middag med Peter Bergh. Jag hade bjudit ut honom som tack för alla golfrundor i somras (och i höstas med för den delen...). Det började i gammal klassisk Peter-stil (han är en obotlig tidsoptimist): Jag hade bokat bord till 19.30. Peter ringer mig vid 19.10 när jag med perfekt timing går längs Kungsgatan för att hinna till restaurangen i lagom tid. Peter, som jobbar på Kungsholmen, meddelar då att han är på väg in till stan(!), eftersom han måste hämta ut ett paket på NK. Slutar med att jag får stanna och vänta tills han kommer och sen går vi gemensamt till NK, där vi är vid 19.30-snåret... Känns rätt sjysst att vara tillbaka nästan exakt där jag började precis vid den tiden när vi bokat bord. Tog iaf en taxi sen och fick vårt bord och sen blev det inga fler missöden. Åt god oxfilé och drack gott vin och hade trevligt. vinet heter Ravenswood California Zinfandel. Ska tydligen finnas på systemet. Alltid härligt att komma hem vid 11-snåret en tisdag och vara lite slirig.

4 Comments:

Blogger M said...

Låter skitkul att vara tillbaka på ruta ett den tiden man bokat bordet. Har helt glömt bort bloggen den här veckan, får skylla på att Coldplay slukat all min uppmärksamhet.

Är lite kär i Chris Martin och alla låtar som blev extra bra efter konserten.

onsdag, november 09, 2005 9:50:00 fm  
Blogger up said...

jag har bloggat om i torsdags (det har den eggande titeln "all time low"...). Eller menade du ngt annat?

onsdag, november 09, 2005 6:06:00 em  
Blogger uf said...

Ravenswood Zinfandel dricker jag och Peff ofta, det är verkligen mumsigt. Kan verkligen rekommendera fler zinfandel. (Det är förstås P som fått in mig på sån där finsprit, jag ska inte låtsas nåt annat)

torsdag, november 10, 2005 4:16:00 em  
Blogger em said...

Annars är väl kejt rätt duktig på olika druvor mm?

Kan vi inte träffas snart och bestämma oss för var vi ska åka och när? UP:s förslag om att göra en lyxdag tills vi bestämt nån längre resa låter ju lovely!

fredag, november 11, 2005 10:30:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home