tisdag, november 08, 2005

doktorn kan komma

jaha, då var det måndag igen. Lullade på som vanligt på förmiddagen på jobbet och lyckades till min glädje boka in en lunch samma dag med Malmberg. Vi gick på ett litet koreanskt hak och åt bibimbab (mycket gott) och sen blev det en finkaffe med en jalapeno-chokladbit till. Mkt gott o trevligt. Jobbade på halvfart på eftermiddagen, var ganska seg.

Tränade efter jobbet vilket var mkt skönt. sprang på bandet o känner att jag börjar få tillbaka lite kondition, även om jag är långt från fornstora dagar (som ju iofs inte var särskilt imponerande heller). Råkade på väg till gymet gå in på Marc O'Polo-butiken och impulsköpa en lammullströja och en plånbok. Köpte min gamla plånbok i Miami för ganska exakt ett år sen(!) men den har gjort sitt. Är tyvärr mer brun/grå än rosa nuförtiden. Hursomhelst, har inte varit inne på Marc O'Polo förut men kan meddela att de hade mycket snygga grejer och priserna verkade helt ok. Åkte hem efter träningen och gjorde middag och löste sudoku. Hade grava problem med sudokun i DI men det löste sig till slut. kollade på Cityakuten (oj vad romantiskt det var när Dr Carter sprang genom regnet till sin älskade... och i Paris no less! känns som att Cityakuten håller på att avslutas, Carter är väl den siste av det gamla gardet, eller är det kanske Dr Lewis som varit med längst?) och sen på filips och fredriks reseprogram. de var på Ibiza. Kanske ett mål för nästa TS-resa:). vid närmare eftertanke får vi nog facea att vi är för gamla för det.

Allvarligt talat så bränner dock TS-pengarna hål i plånboken, så det kanske kan vara dags för en liten extravagans snart? Man kanske ta typ bara ngt litet, i väntan på en resa, typ en dag på Sturebadet eller ngt sånt?

3 Comments:

Blogger em said...

Kan stenhöge Chris Henderson, 50 +, leva livet på Ibiza, så.... Eller, vid närmare eftertanke så kanske vi borde hitta ett lämpligare resmål. Är mycket sugen på att åka iväg med er igen!

tisdag, november 08, 2005 2:14:00 em  
Blogger Andrea said...

Eftersom jag väldigt lätt får spel på F&F så tittade jag bara ett litet tag igår. Enda gången jag tagit mig igenom ett helt avsnitt var när de var i Japan. Och det var nog mest för att de var lite mer som folk. Och så blev de "osams", så halva programmet var de inte ens i rutan samtidigt.

Såg oxå ER, det var verkligen romantiskt. har missat ganska många avsnitt den senaste tiden, ser faktiskt hellre på CSI, men det gick ju fint att hoppa in.

tisdag, november 08, 2005 4:28:00 em  
Blogger up said...

mötte för övrigt Fredrik idag när jag var ute och köpte lunch. Han såg lite self-conscious ut.

onsdag, november 09, 2005 2:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home