tisdag, november 15, 2005

1 eller 2 par jeans?

Har precis fått en rapport från UP att hon står på Gärdets perrong och väntar på tåget från Ropsten, displayen var svart.

Funderar på att reklamera mina svindyra jeans där den ena sömmen lyckats hamna mitt på benet. Funderar på om jag kommer att sakna dem men håller på att hitta argument, efterlyser hjälp att fatta belsut.

FÖR
1. Är trött på dem
2. Kommer att få 2 par schyssta jeans istället
3. Sömmen sitter nästan mitt på benet

EMOT
1. Jävligt drygt att prova jeans
2. Pinsamt och lite jobbigt att gå och klaga
3. De är coola

Ikväll kommer farsan.

6 Comments:

Blogger up said...

Kan meddela att jag lyckats ta mig till jobbet nu till slut, trots den undermåliga t-baneservicen. Hörde på radion i morse att det ev blir strejk i kollektivtrafiken på fredag, men det känns som att det inte kommer göra ngn större skillnad.

vad gäller jeansfrågan tycker jag punkten 2 i Emot-listan går bort. Det är väl dem det är pinsamt för. Däremot är ju coolhetsargumentet mkt starkt. Kan du inte få ett par nya likadana?

tisdag, november 15, 2005 9:28:00 fm  
Blogger uf said...

Jag är helt FÖR reklamation.

Mitt förslag är middag i Snurrens och julens tecken sista helgen innan jul (16 el.17/12). Hur funkar det för alla? Fredag eller lördag spelar ingen roll. Jag slutar tidigt den fredan så jag har gott om tid att slava i köket och nalla på snappsen.

tisdag, november 15, 2005 1:01:00 em  
Blogger up said...

Bra förslag! Jag kan åtminstone den 17:e. Ev. har vi julfest med jobbet den 16: men det är inte bestämt ännu. Återkommer.

tisdag, november 15, 2005 2:01:00 em  
Blogger em said...

Jag kan också både 16, 17!

Vad gäller jeansen kan jag av egen erfarenhet säga att det är så as-oskönt med sned söm så efter ett tag (2 användningstillfällen i mina fall, ja minA, har köpt minst två par jeans som varit felsydda)slutar man använda dem. Dyr förlust om du skiter i att reklamera dem alltså. Vilket jag gjorde. Sket i det alltså. Hej då.

tisdag, november 15, 2005 5:10:00 em  
Blogger M said...

VIKER MIG Kalk!!! Ja du borde väl vara vara expert på reklamationer vid det här laget, hur många nya stövlar har du traskat omkring i bara den här säsongen? Punkt 1 på min FÖR lista är helt inspirerad av dig, till slut valde du väl en helt ny modell av stövlett eller?

tisdag, november 15, 2005 5:24:00 em  
Blogger em said...

Oh yes! (Par nr 3, alla par inkluderade fortfarande till en kostnad av det facila pricet 499 kr.) Det här är min billigaste höst klädinköpsmässigt sett tror jag.

onsdag, november 16, 2005 11:39:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home