måndag, november 14, 2005

Snickare Andersson...

Snickare Andersson plingade på min dörr igår. Endast iklädd svart spets samt stayups öppnade jag dörren och släppte in min gäst. Efter en del trevande och skruvande var kontakten fulländad.

Farsdagsfirandet började m att Mange fick sina teckningar, då Holger inte tyckte att han var tillräckligt bra(lite halvrisig självkänsla i vissa avseenden) på att rita en racerbil kom han inte helt oväntat in på sitt favoritämne och utvecklade det till att omsorgsfullt rita en toalett(satt vrålkoncentrerad i över 20 min).

Åkte till Naturhistoriska. Mange och jag gjorde lite tester, visade sig att min lungkapacitet är 6% sämre än genomsnittet i min ålder och kön. Min handledsstyrka däremot är 260 till skilland från sníttet 150. Grymt skönt att veta.

Dagens låt måste ha en rating från 1-5 som ska fyllas i. Återkommer m dagens bidrag, fortfarande inne på lördagens låt...

19 Comments:

Blogger up said...

kul att det löste sig med kontakten till slut!

viker mig åt hur du tog emot snickare Andersson. Hade du lånat samma stass som AS brukade ha på sig när Snurren kom på besök i sänghalmen?

måndag, november 14, 2005 2:40:00 em  
Blogger M said...

Det var exakt den jag hade i åtanke när jag skrev detta!! Viker mig åt att vi verkligen måste ha visualiserat denna sköna fanatasy till leda...

måndag, november 14, 2005 2:45:00 em  
Blogger Andrea said...

Vill å det bestämda påpeka att det var (och tydligen är) en fantasi som jag aldrig hade nånting med att göra.

För alla som undrar så var Snurren en katt och han hette inte ens Snurren utan Kisse. R.I.P.

måndag, november 14, 2005 3:44:00 em  
Blogger up said...

kan bara säga att detta mkt väl kan vara det roligaste skämtet i TS:s historia.

Jo visst var Snurren en katt men han var långt ifrån en vanlig katt. han var helt enkelt lite extra sensuell.

Håller hursomhelst med om R.I.P.

måndag, november 14, 2005 4:05:00 em  
Blogger Andrea said...

jag får ge dig rätt där, UP. Han var faktiskt lite extra sensuell.

Viker mig.

måndag, november 14, 2005 7:07:00 em  
Blogger M said...

Detta ämne, esakt vad Andrea hade på sig och hur hon spann tåls att tas upp för diskussion igen, jag förelår nästa TS-middag, ok?

Tycker för övrigt att vi måste införa julsnapps och julmat igen(visst har du pratat om det som tema för nästa middag uf?). Är det 10 år sen nu som uf och jag hade julmiddag på Storis och UP hade med sig Saturnus goda julsnapps och Kejt kom inflygandes på kvällen och hade blivit mager som en ranka.

måndag, november 14, 2005 9:16:00 em  
Blogger M said...

Det är verkligen jag som ska tacka snickaren!!! Mina post-iy hjärtan gjorde såklart succé! Får se om snickare Olsson kommer att dissa placeringen av dem ikväll...

Snaps stavas knappast med två p:n eller?

tisdag, november 15, 2005 9:18:00 fm  
Blogger up said...

knappast...

tisdag, november 15, 2005 9:41:00 fm  
Blogger M said...

Har en känsla av att du var bäst i klassen, kanske tom bättre än fröken?

tisdag, november 15, 2005 10:21:00 fm  
Blogger up said...

inte i svenska

tisdag, november 15, 2005 10:26:00 fm  
Blogger up said...

viker mig när jag ser bilden framför mig av mig själv på den nedsläckta bussen som stretar fram genom den australiensiska natten och det enda som hörs är min malande, skrytande röst.

tisdag, november 15, 2005 11:11:00 fm  
Blogger M said...

Men det var faktiskt viktig information för mig eftersom att jag innan den storyn inte hade en tanke på att du kunde vara så klipsk :)

tisdag, november 15, 2005 4:45:00 em  
Blogger em said...

Heta nostalgiämnen på tapeten märker jag. Mycket kul läsning efter en dag på jobbet!

tisdag, november 15, 2005 5:06:00 em  
Blogger up said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

tisdag, november 15, 2005 5:16:00 em  
Blogger M said...

Ok, du har en kvart på dig att redigera det där kommentaren och sen kommer ett mer utförligt inlägg om dig.

tisdag, november 15, 2005 5:20:00 em  
Blogger M said...

Det närmar sig....

tisdag, november 15, 2005 5:25:00 em  
Blogger up said...

dina hot fungerade, kommentaren är borta...

Hälsningar från en röd tomat som har några lik i lasten

tisdag, november 15, 2005 5:25:00 em  
Blogger M said...

Min mest använda kommentar i den här bloggen fortsätter: viker mig!!!

tisdag, november 15, 2005 5:27:00 em  
Blogger Andrea said...

Man missade något roligt alltså! jag har blivit besatt av att kolla bloggarna var femte minut ändå slank något emellan. helvete...

onsdag, november 16, 2005 9:25:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home