torsdag, december 15, 2005

Jag dööör...

Marias standardkommentar från Gotland har nu även kommit till Östermalmsskolan: Det serverades julbord till lunch idag och T i min klass tittar på upplägget och säger: "Inga ägg? Jag dööör!"

En annan sjuk kommentar kring maten idag: Började prata med några barn från en annan klass om hur lunchen smakade idag, varpå en kille frågade : Åt du någon majs idag? Jag svarade ja (eftersom det fanns i salladen jag åt). Han säger: "Aj då, vet du inte att för varje majskorn du äter får du en ny rynka?" Vad svarar man på det...?

3 Comments:

Blogger M said...

haha, ja vad fan kommer det ifrån? majs är rätt äckligt så det kvittar för min del. skulle vara om du går och köper din favorit ceacar(?)salladen då kejt...

kalk, pengar till cardigans, antar att du i dessa juletider och innan lön behöver pengarna snarast. hör av dig m kontonummer.

torsdag, december 15, 2005 8:05:00 em  
Blogger em said...

Vi tar det på lördag!

fredag, december 16, 2005 3:05:00 em  
Blogger em said...

Ja, antagligen pga massor med rynkor i förtid...

måndag, december 19, 2005 2:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home