tisdag, april 11, 2006

Förslag på låtar?

Måste bara berätta om ett kundevent vi ska göra nästa torsdag som antagligen är det roligaste jag har varit m och planerat. Hela teamet ska få låna en studio, instrument och med vägledning från 4 bandmedlemmar på 3-4 timmar lyckas spela en låt, ingen kan spela eller sjunga(piano finns inte m i uppsättningen). Nu försöker vi bara komma på en åt. Jag är inne på punk(kanske mindre krävande sånginsats) eller dansband(tänker mig en monotona enkel trumtakt) medan de andra mer verkar vara inne på skitig rock. Har ni tips på en låt som inte verkar vara för avancerad???

Om det är ok fortsätter jag min bloggvecka nästa onsdag istället för i morgon. Om det inte är ok så tack jag för den här gången.

8 Comments:

Blogger up said...

jag märker att du inte tog mitt tips om att gå på ett äventyrsbad. förvånad.

Det låter iaf skitkul! Jag tror på dansband - "I natt, i natt" torde vara ett givet val.

tisdag, april 11, 2006 1:52:00 em  
Blogger M said...

Det var ju naturligtvis mitt förslag men de var lite skeptiska angående vem som skulle spela keyboard utan keyboard(nån som vet om Tö har sin värstingsynth kvar förresten? Den som var klart bättre än Omas?) och saxofon eller vad det nu är där i mitten.

tisdag, april 11, 2006 2:25:00 em  
Blogger M said...

Viker mig om äventyrsbadet!!! Fattade verkligen inte att det var ett skämt men tyckte att det var ett skitdåligt förslag. Med tanke på att det bara är killar med också. Bastugrejen har redan varit uppe, att jag skulle sitta i en egen bastu i 3 timmar och alla andra i killbastun. Skitkul tyckte alla.

tisdag, april 11, 2006 2:28:00 em  
Blogger up said...

FY FAN VAD JAG VIKER MIG ÅT TÖ:S VÄRSTINGSYNTH!!! Jag kan inte riktigt komma ihåg vem Oma är, men det var väl han som Tö slogs mot i synth-kriget. Jag tror nästan att det där utspelade sig samma sköna kväll på Magasinet som när Tö sa till mig att Mäse hade sagt till honom att jag fortf var kär i Leif varpå jag så när gick och skällde ut Mäse. Tö hann dock i sista sekund förklara att han bara hade hittat på.

Kul att poletten trillade ned ang äventyrsbadet. hade rejält kul för mig själv igår när jag skrev det.

tisdag, april 11, 2006 2:39:00 em  
Blogger M said...

Du fick sitta och lyssna på hans ljug om synthen och varje gång du tänkte avbryta honom väste han i ditt öra att han inte ville bli avslöjad.

Även samma kväll som er gemensamma arbetskamrat från köket talade om för Tö att hon var kär i honom har jag för mig. Skön stämning det måste ha varit på jobbet nästa dag. Hahahaha, fy fan.

tisdag, april 11, 2006 3:25:00 em  
Blogger up said...

VIKER MIG igen. särskit åt "hahahaha fy fan".
ja du, det där hade man nästan glömt, men Camilla (som hon hette) var ju min ärkerival där ett tag. Vi hade även ett uppträdande på GIII en gång när jag och tö hade bestämt oss för att gå och hämta jackorna och gå hem och han försvann. Efter att jag hade kämpat i garderobskön och fått ut båda våra jackor var han försvunnen. Jag hittade honom dansandes tryckare med Camilla, varpå jag skrikande slet honom ur hennes armar och tvingade honom att gå hem.

tisdag, april 11, 2006 3:37:00 em  
Blogger M said...

Hahaha, ser framför hur du kämpar med svetten lackandes och till slut vänder dig om med ett leende för att få en uppskattande klapp på axeln och Tö är borta.

tisdag, april 11, 2006 3:56:00 em  
Blogger up said...

precis så var det ! Jag kommer ihåg att jag var så jävla galen på honom. tror att jag ryckte loss en knapp ur den mörkblå väst som han hade på sig.

tisdag, april 11, 2006 4:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home