tisdag, april 18, 2006

Ny tid 9:55

I morse klockan 05:20 ringde min klocka. 40 minuter senare åkte vi i racerfart ut till Frösön. Ingrid asglad över att snart vara på dagis igen och Holger sur som en citron över att ha blivit väckt(eller lite kärv som farsan uttryckte sig). Ngr km från flygplatsen ringer Mange och berättar att vår flight verkar vara inställd och ny tid är 9:55. Men så jävla dåligt, bara att åka hem igen. Ingen förklaring, ingen personal. Överdriver inte om jag säger att jag avskyr Fly me.

Väl tillbaka vid 9 tiden fick vi varsin hundring att handla i cafeterian för. Som kompensation... Visade sig att alla mackor och sånt var slut, inga kioskvaror fick inhandlas, ingen snus. Det slutade med att vi shoppade festis och bullar för 400 kr. Ingrid och Holger tyckte visserligen att det var ascoolt när Mange och jag roffade åt oss alla smaker på festisar när de höll på att vela om vilken sort de skulle välja. Personligen tyckte jag att det var en ganska blygsam ersättning för att Mange och jag tillsammans torskade en hel arbetsdag. Och dessutom inte ens fick en sovmorgon??!

1 Comments:

Blogger em said...

Gissar att du inte gillar Frösö flygplats nåt vidare efter dina eskapader där. Tänker då även på uppresan när du fick vänta på oss i en timme... Kan inte låta bli att vika mig när jag tänker på att kiosken stängde mitt framför ögonen på dig när du skulle köpa snus, så fräckt! Har ni för övrigt läst om den värsta dissningen av Bumso i modern tid på DN:s kulturframsida idag??? Och jag kan bara hålla med...

onsdag, april 19, 2006 12:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home