fredag, oktober 20, 2006

London calling

Rapport från London:

Borough Market rockade. Så mycket mat man ville köpa, äta och bara klappa på. Smockat med folk förstås. Jag köpte fudge, kryddade cashewnötter, Stilton, kryddor.

Primark rockar. Kan man annat än älska en affär där inget kostar mer än 10 pund? Skärp 2 pund, väska 2:50, 6-pack sockor 3 pund.

Starbucks. Amerikansk globalisering bla bla bla snark... Gott kaffe i sköna fåtöljer i snart varje hörn av London. Det duger.

Sunday Roast. Kött och perstampa i en yorkshirepudding size extra-large.

Monday Mojitos på The Local Bar i Clapham. Två drinkar för 6 pund.

Superdrugs. Som Boots fast lite billigare. Foamburst duschskum från Imperial Leather. Ahh...

Stansted... Säkerhetskontrollskön var 45 minuter. Lätt hysterisk stämning bland alla som höll på att missa flyget. Rätt nöjd över att jag tog i lite extra och kom till flygplatsen 3 timmar före avgång.

2 Comments:

Blogger up said...

Låter som en bra helg. många sköna fynd.

håller med om att starbucks är överallt, men ändå inte så tokigt. min nya favorit är en mocha light frappucino. Kall o god, lite som en kaffe-milkshake. den får du testa när du kommer hit! Ska även kolla upp om ett ställe i Brooklyn där jag och ullis o kejt drack världens godaste frozen margaritas fort finns kvar.

måndag, oktober 23, 2006 1:39:00 fm  
Blogger kejt said...

Jag kan verkligen saga att det stallet maste aterfinnas! Fortfarande ett starkt minne fran N.Y.

onsdag, oktober 25, 2006 8:07:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home