måndag, oktober 23, 2006

en touch av Sverige i New York

hej alla,

en ny rapport från New York. har haft en ganska bra vecka, jobbat mkt men det är kul att ha riktiga saker att göra och helgen har varit helt ledig, så det är ju bra. Igår var jag och klippte mig, på ett ställe som jag så klart inte hade testat förut men det var helt ok. En ukrainsk tjej som klippte mig, hon hade varit i Stockholm i somras i två veckor och haft så otroligt kul. hon hade haft så långt och tjockt hår förut att hon nu hade permanenta problem med nacken. Så kan det gå.

har upptäckt en dålig grej med lägenheten. Det är lyhört och min granne är en kille i 20-årsåldern som verkar ha fester på helgerna när hans polare kommer över och de kollar på fotboll och skriker åt matchen och sen spelar hög musik medan de dricker öl och skriker/sjunger med i låtarna. Man hör precis vilka låtar de spelar, så lyhört är det. Dessutom är det på det där mest irriterande sättet, med en liten bit av en viss låt och sen blir det tyst en liten stund och sen kommer det igång igen med en annan låt. Man kan ju bara se framför sig de strider som antagligen utspelas framför stereon... Kanske t.o.m. ngn av dem sätter en armbåge i sidan på sin kompis. Hursomhelst, de gick ut vid 11-tiden igår kväll så då blev det lugnt och tyst.

Idag har det varit lite svenskt. Jag har varit på ett typ "golfjippo" där Annika Sörenstam spelade tillsammans med en amerikansk tjejen från touren mot Donald Trump och ett gammalt proffs som heter Tom Watson. Det var inte på riktig bana utan ganska provisoriskt så det var inte sådär jätteintressant men det var inte särskilt mkt folk, så man kom jättenära spelarna. Jag var typ en meter från Sörenstam flera gånger och även jättenära Trump. Ganska lustigt. Sen åkte jag in till Soho och köpte typ resehögtalare som kan ladda i-poden i och det låter faktiskt ganska bra. Tänker inte köpa en hel stereo utan det här får räcka. Sen fortsatte iaf det svenska inslaget på dagen med att gick på Barney's Co-op eftersom jag behövde nya svarta jeans och det slutade med att jag köpte ett par Cheap Mondays! Rätt lustigt att de ens finns där, på en ganska fancy affär med en massa olika märkesjeans. 65 dollar, så jag antar att de var dyrare än i Sverige, men ändå mycket billigare än de andra jeansen de hade. Kändes dock lite mysko att köpa sina första Cheap Mondays-jeans här. Sen gick jag, som traditionen bjuder, förbi Tim Robbins när han spelade rollerbladeshockey på en asfaltsplan i Soho. När jag kom hem beställde jag hem mat (japanese fried rice) och har sen varit ute och köpt en frappucino som jag nu sippar i soffan medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Det är ganska varmt här, gick till Starbucks nyss i flip-flops.

Om ni undrar så har det varit snöstorm i Jämtland i helgen. I Böle fungerar inte telefonerna sedan i lördags och skall tydligen inte komma igång igen förrän på onsdag. Så kan det gå.

Jag har även svensk konst på väggen i lägenheten:

4 Comments:

Blogger em said...

Kan inte hålla med Claire Wikholm när hon säger: "Jag gillar konst, särskilt amerikansk konst." Jag gillar svensk konst, särskilt Ingrids konst!

Du tar ju enkel och skön hämnd på grannen när dina vänner från andra sidan Atlanten kommer över. Får jag föreslå Chess?

måndag, oktober 23, 2006 3:08:00 em  
Blogger up said...

hahaha - ja Chess borde va en given kandidat. Stackars kille, han har ingen aning vad som vantar... Andrea o jag brukade pa den gamla goda tida gora en ganska sjysst version av Fangad av en stormvind. kanske dags att damma av den igen nar hon kommer pa besok!

måndag, oktober 23, 2006 4:00:00 em  
Blogger M said...

Haha jag gillar Claire... När fan får vi se den där filmen egentligen??

Så länge min dator är paj kan jag dessvärre inte bevisa att hon verkligen fått upp sina alster även i Amerika. Med tjusigt är det.

tisdag, oktober 24, 2006 9:20:00 fm  
Blogger Martin said...

UP!
Vad har du för skypenamn? Maila andrea om du inte vill lägga ut det här. Jag har just tvingat på henne ett skypekonto!

lördag, november 04, 2006 11:22:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home