måndag, april 24, 2006

Kvarnen suger!

Tack så mkt för i lördags!! Jättetrevligt att ses och jag är mycket nöjd över min nya tröja och mina nya trosor. Tusen tack!

Andrea och jag kan skryta med att vi blev utslängda från Kvarnen. De idkar nämligen åsiktskontroll där. Kändes lite som att man var i en diktatur... Lite får vi väl skylla oss själva eftersom vi försökte snika oss in utan att hänga in jackorna. Vi blev då påhoppade av en liten vakt som sa att vi var tvungna att hänga av oss. Vi tjafsade lite m honom men sedan när vi gett oss om det och skulle gå ut till garderoben vände sig A till mig och sa (till mig, märk väl, inte till vakten!) ganska högljutt, att "fy fan vad Kvarnen suger". Det skulle hon aldrig ha gjort för då blev det verkligen kalla handen. Det var bara att lämna stället på momangen. Dessutom kom en annan kille, en gäst, och la sig i och började prata om att vi skulle gå. Jag sa till honom att han inte skulle bry sig eftersom det här inte var hans business, varpå han svarade att "vi killar måste hålla ihop och stå upp för varann". Helt galet. Nåja, A och jag seglade sen ut därifrån med högburna huvuden och ägnade oss sedan en stund åt att diskutera vilken skitstad Stockholm är och hur uteställena suger mm. Sen drog jag vidare mot Stureplan medan A vinglade hem i sina snygga men lite för stora partyskor. A och jag planerade vår hämnd i går, nämligen att hon nu ska spraya hela Söder med sin nya grafitti-tag: "Kvarnen Suger". När denna kampanj pågått tillräckligt länge och vunnit stor igenkänning hos allmänheten kommer det räcka med att skriva KS för att alla ska fatta vad man menar. Revolutionen är nära!

Hade en skön bakisdag igår som i princip i sin helhet spenderades i soffan. Vaknade tidigt och tog direkt med mig täcke o kudde till soffan och där låg jag sen och njöt av att kolla på House M.D. på DVD som jag lånat av Andrea. Asbra serie. Åt till frukost (vid ett-snåret) upp resterna från lördagsmiddagen sittande i soffan direkt ur burken utan att ens ha värmt det. Det var gott. Blev tvungen att lämna soffan en gång när jag hade klämt hela house-serien och gick då ned till Fältan och köpte en ny tv-serie. Det blev första säsongen av Grey's Anatomy. Jag har inte följt det när det gått på tv men det visade sig vara riktigt bra. Jag älskar att kolla serierna på DVD. Då får man en rejäl dos när man känner för det och slipper reklamavbrott. Det är toppen att köra riktiga maraton! Drog upp gardinerna först vid 19-tiden igår eftersom solen stör i tv-tittandet och jag vek mig mer än en gång åt vilket fult liv jag har och hur nöjd jag är med det. DVD-tittandet prioriterades över disk från i lördags kväll vilket innebar att jag i morse blev tvungen att plocka undan rödfläckiga vinglas och klissiga drinkglas från frukostbordet men det var det värt. Som man bäddar får man ligga heter det väl... hoppas ni också hade en bra söndag!

6 Comments:

Blogger M said...

Jag återkommer till att Kvarnen är ett ställe med hybris! Jag hamnade ju också på kant med vakterna där. Då vid ett tillfälle där en helt beskedlig arbetskamrat som druckit 2 öl försökte komma in och tydligen var för packad. När jag började prata m vakten om detta talade han om för mig att jag skulle vara tyst. Konstigt nog fick killarna i sällskapet fick säga sin åsikt?? Jag sa att vi skiter i detta varpå han ändrade sig och släppte in oss. Alltså handlar det bara om att visa sin makt. Detta andra risiga exemplet på deras fascistfasoner är ju att Björns polare tillika min arbetskamrat inte ens kommer in spiknykter??

Om inte ett annat ok slöderhak blir ett treställe inom kort får vi helt enkelt bojkotta söder framöver(gå hem 1 är väl helst inget alternativ) KS!!!

tisdag, april 25, 2006 10:00:00 fm  
Blogger Andrea said...

Du glömde att nämna att jag ska tagga Söder iklädd mina röda mysbyxor. På så sätt kommer jag se så beskedlig ut att inga poliser (eller snutar som jag kommer att kalla dom då) kan komma på tanken att misstänka mig!

tisdag, april 25, 2006 11:46:00 fm  
Blogger up said...

skratt! ja just ja, nu kom jag på en annan sak också. Du har röda mysbyxor och ditt kodnamn är således Röd Oktober, var det inte så?

jag tror att du kommer kalla snuten för bängen. Om dom kommer kan du alltid gömma dig på muggen

tisdag, april 25, 2006 11:50:00 fm  
Blogger em said...

Kan vi inte jobba för att PSB blir tre-ställe? Virtanen är säkert på.

tisdag, april 25, 2006 6:30:00 em  
Blogger up said...

Virtanen tycker att det är alldeles för mycket vanligt (dvs inte media) folk där...

tisdag, april 25, 2006 8:19:00 em  
Blogger M said...

Ja men desto större anledning att gömma alla svennemänniskor därinne så slipper han dem fullständigt. Men tror iofs inte att han kommer går på Kvarnen heller.

tisdag, april 25, 2006 8:23:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home